۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
حضور بخش خصوصی در بازارهای هدف بیشتر شود
مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت:

حضور بخش خصوصی در بازارهای هدف بیشتر شود

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: اگر دیپلماسی اقتصادی اولویت همه بخش های اقتصادی باشد همه بخش های خصوصی باید در بازارهای هدف نمایندگی داشته باشند و ارتباطات خود را بیشتر و فعال تر کنند.

به گزارش بازار، فرزاد پیلتن، مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران درمورد لوازم و پیش نیازهای همگرایی اقتصادی بین کشورهای اسلامی با اظهار اینکه همگرایی به معنای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشور ایران و کشورهای مسلمان همواره در دستور کار دولت های مختلف در کشورمان بوده گفت: مقامات سیاسی ایران همواره بر لزوم توسعه روابط تجاری با کشورهای اسلامی تأکید داشته و دارند.

وی افزود: برای تحقق این مسئله زیرساخت هایی مانند سازمان کنفرانس اسلامی و برخی اتحادیه ها و تشکل های منطقه ای و پیمان ها ایجاد شده است.

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیشترین تلاش ما در سالهای گذشته و حال حاضر این بوده و هست که ظرفیت های اقتصادی و تجاری با این کشورها را شناسایی و به سمت فعال کردن آن ها حرکت کنیم.

پیلتن فراهم کردن زیرساخت های تجاری، حمل و نقلی و گمرکی را از پیش نیازهای فعالیت آسانتر تجار ایرانی با کشورهای دنیا عنوان کرد و افزود: ما در تلاشیم که روابط تجاری خود را با کشورهای عربی افزایش دهیم و از فرصت ها استفاده کنیم.

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در رادیو گفت وگو با بیان اینکه رایزن بازرگانی باید نماینده حاکمیتی ما باشد گفت: حل مشکلات بانکی، مشکلات حمل و نقلی، مسائل تعرفه ای و استاندارد و گمرکی و همکاری های نمایشگاهی بر عهده رایزن بازرگانی است و لذا رایزن فرصت ندارد که به شکل تخصصی به بحث بازار ورود کند.

پیلتن تصریح کرد: اگر دیپلماسی اقتصادی اولویت همه بخش های اقتصادی باشد همه بخش های خصوصی باید در بازارهای هدف نمایندگی و دفتر داشته باشند و ارتباطات خود را بیشتر و فعال تر کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha