۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
جهش ۷۸ درصدی سود خالص بیمه کارآفرین
در شش ماهه نخست امسال؛

جهش ۷۸ درصدی سود خالص بیمه کارآفرین

شرکت بیمه کارآفرین صورت‌های مالی عملکرد خود برای دوره مالی منتهی به پایان شهریور امسال را منتشر کرده که براساس آن سود خالص آن با ۷۸ درصد رشد افزایش به ۱۸۸ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، در حالی که سود خالص بیمه کارآفرین در دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور سال گذشته برابر با ۱۰۵ میلیارد تومان بوده، این رقم برای دوره مشابه امسال با ۷۸ درصد رشد به ۱۸۸ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان رسیده است.

بخش مهم این موضوع مربوط به رشد ۲۹۶ درصدی سود عملیاتی این شرکت است که از ۵۱ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال گذشته به ۲۰۲ میلیارد تومان در پایان شهریور امسال رسیده است.

سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه کارآفرین هم از ۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۲۴۶ میلیارد تومان رشد کرده و ۱۴۹ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

این عملکرد باعث شده تا سود پایه هر سهم این شرکت نیز به ۱۹۸ ریال برای دوره شش ماهه امسال برسد که ۷۸ درصد رشد را نسبت به ۱۱۱ ریال دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رشد ۷۱ درصدی درآمد حق بیمه تولیدی

حق بیمه ناخالص تولید شده بیمه کارآفرین برای دوره مالی مورد اشاره از ۲۴۱ میلیارد تومان به ۴۱۲ میلیارد تومان رسیده که ۷۱ درصد جهش داشته است.

صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهند که حق بیمه خالص این شرکت هم با ۴۶ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

از جمله دیگر نقاط قوت عملکرد بیمه کارآفرین، رشد ۵۶ درصدی درآمدها از محل سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای است که از ۳۶۳ میلیارد تومان به ۵۶۷ میلیارد تومان رشد کرده است.

موجودی نقدی بیمه کارآفرین هم با ۲۵ درصد رشد در مدت زمان مورد گزارش از ۱۴۳ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته که رشدی ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همزمان براساس این صورت‌های مالی، این شرکت هیچ‌گونه بدهی بابت بیمه عمر و مدیریت سرمایه و همچنین بدهی مرتبط با دارای‌های غیرمجاز نگهداری شده برای فروش ندارد.

بانک کارآفرین، شرکت سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین، شرکت تضمین شرکت‌های ساختمانی و شرکت مهندسی و ساختمانی جهانپارس سهامداران اصلی این شرکت هستند.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha