۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کاهش ۶۲ درصدی سود انباشته بیمه البرز
در شش ماهه نخست امسال رقم خورد؛

کاهش ۶۲ درصدی سود انباشته بیمه البرز

صورت‌های مالی منتشر شده شرکت بیمه البرز مربوط به دوره مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که سود انباشته این شرکت کاهشی ۶۲ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، صورت‌های مالی منتشر شده بیمه البرز حکایت از آن دارند که سود انباشته این شرکت از بیش از یک هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان در پایان سال گذشته به ۵۵۹ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

دلیل عمده برداشت مدیران این شرکت از سود انباشته سال گذشته، بیشتر معطوف به کاهش ۱۷ درصدی سود عملیاتی و ۷۱ درصدی سود غیرعملیاتی بوده است.

در دوره منتهی به ۳۱ شهریور ماه امسال، سود عملیاتی بیمه البرز از ۷۵۹ میلیارد تومان به ۶۳۱ میلیارد تومان (معادل ۱۷ درصد) کاهش یافته است.

از سوی دیگر سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی بیمه البرز نیز از ۴۹۵ میلیارد تومان در شش ماهه سال گذشته به ۹۵ میلیارد تومان کاهش یافته که افتی ۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در شش ماهه نخست امسال، خسارت پرداختی بیمه البرز بیش از یک‌هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد پرتفوی فروش آن بیشتر معطوف به بیمه شخص ثالث و درمان بوده است. این در حالی است که خسارت پرداختی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۷۸۰ میلیارد تومان بوده و ۵۵ درصد رشد داشته است.

کاهش ۶۲ درصدی سود انباشته بیمه البرز

براین اساس ۴۱ درصد از حق بیمه تولیدی در این مدت مربوط به رشته درمان و ۲۰ درصد متعلق به رشته شخص ثالث بوده است.

همزمان سود خالص بیمه البرز ۲۰ درصد افت کرده و از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۶۴۳ میلیارد تومان کاهش یافته است. این موضوع باعث شده تا سود خالص هر سهم آن از ۵۵۵ ریال در دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹  و ۱۱۶۷ ریال برای دوره منتهی به پایان سال گذشته به ۴۴۶ ریال برای دوره مالی منتهی به پایان شهریور امسال کاهش یابد.

با وجودی که نرخ حق بیمه تولیدی این شرکت ۹۸ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته و از یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان رسیده است اما به نظر  می‌رسد ضرورت دارد مدیران این شرکت برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران خود از جمله کسانی که صندوق ETF اول را خریداری کرده‌اند، اقدام به اصلاح پرتفوی خود کرده و درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی‌اش را افزایش داده و از هزینه‌های اداری خود بکاهد.

سهامداران اصلی بیمه البرز، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تعاونی خردمندان صابر عصر، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم، بانک صادرات و تجارت هستند.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha