افزایش تولیدکنندگان زیرزمینی لوازم یدکی دوچرخه

افزایش تولیدکنندگان زیرزمینی لوازم یدکی دوچرخه

صفرخانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران، از تولید قطعات بی کیفیت، بدون استاندارد و خطرآفرینی قطعات تولیدشده زیرزمینی، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان سودجو بدون مجوز و به شکل زیرزمینی انواع قطعات و لوازم دوچرخه و موتورسیکت غیراستاندارد تولید و نشان تجاری برتر (برند) و آرم شرکت‌های معروف را بر روی کالا حک می‌کنند که نظارت دستگاه‌های نظارتی بر این اوضاع یک ضرورت است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: این افراد قطعاتی را در خفا و دور از نظارت می‌سازند و بیرحمانه آرم شرکت‌هایی که در سابق فعالیت داشته اند که برخی از آن‌ها سالهاست که فعالیت و تولید ندارند را بر قطعه ساخته شده درج و حک می‌کنند. مصرف کنندگان بدون اطلاع این قطعات را خریداری می‌کنند و پس از مدت زمان کوتاه به دلیل بی کیفیتی کالا مجبورند تعویض کنند.

وی با ابراز نگرانی از خطرآفرینی قطعات تولیدشده زیرزمینی گفت: این قطعات، بیشتر مواقع در وسیله نقلیه نصب شده به دلیل کیفیت پایین منجر به حادثه و خطر افتادن جان افراد می‌شود؛ اما متاسفانه سازندگان آن‌ها به دروغ آرم دیگر شرکت‌ها را حک می‌کنند و از وجدان بیدار برخوردار نیستند که با این کار خانواده‌هایی را متلاشی می‌کنند؛ ضمن اینکه روز به روز تعداد این عده سود جو بیشتر می‌شوند.

صفرخانی تصریح کرد: برای جلوگیری از رشد قارچ گونه این افراد سودجو، تنها از دستگاه‌های نظارتی می‌توانیم توقع رسیدگی داشته باشیم که از تولید کالاهای غیر استاندارد جلوگیری کنند. اتحادیه‌ها اجازه ورود به تولیدی‌های زیرزمینی را ندارند و این مهم بر عهده مراکز بازرسی در کشور است. به طور مثال سابق بر این در تولید گلویی موتور که به شاسی متصل می‌شد، تولیدکننده با دقت جوش مورد نظر برای اتصال را نمی‌زد که با جدا شدن گلویی از فرمان منجر به تصادف و حادثه‌های دلخراش می‌شد که هفت سال پیش با تذکرات لازم و پی گیری‌های اتحادیه این مهم برطرف شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت در پایان تصریح کرد: وسایل نقلیه باید حافظ جان افراد باشد، خصوصاً موتورسیکلت که به نسبت خودرو از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است. رعایت استاندارد در دیگر کالاها و محصولات که با سلامتی افراد سروکار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha