۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
بازدهی بالای نمادهای شیمیایی تابع ارز و رشد تولید| افت قیمت نمادهای شیمیایی تا کجا خواهد بود؟
گزارش بازار از وضعیت شش ماهه اول گروه شیمیایی

بازدهی بالای نمادهای شیمیایی تابع ارز و رشد تولید| افت قیمت نمادهای شیمیایی تا کجا خواهد بود؟

گروه شیمیایی در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر سودسازی رشد خوبی داشته اند، اما با وجود افت شاخص همچنان ارزش سهام خود را حفظ کرده اند به نظر می رسد تا حداقل حمایت های میانی اصلاح داشته باشند.

حامدشایگان؛ بازار: در سال جاری دو گروه پالایشی و شیمیایی بیشترین بازدهی را داشته اند که بخشی از این مساله تحت تاثیر افزایش قیمت ارز و گرانی محصولات در بازار جهانی بوده است و بخشی هم متاثر از عملکرد این شرکت ها در نیمه نخست امسال بوده است. این مساله تاجایی تاثیرگذار بوده که با وجود اینکه شاخص کل از محدوده ای یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد از شهریور ماه اصلاح خود را آغاز کرد اما گروه پتروشیمی و شیمیایی همچنان روند مثبت خود را دنبال کرد و برخی از آنها در سه ماهه بازدهی بیش از ۷۰ درصد عاید سهامدارن خود کرده است و در شرایط کنونی خبرهای ضد و نقیضی درباره جهت گیری دلار و ... منتشر شده و همه این مسائل روی بازار این گروه که بیشتر آنها صادراتی هستند تاثیر گذار است، حالا در کنار ارزیابی واکنش بازار به خبرهای سیاسی و ... در این گزارش وضعیت بنیادی نمادهای گروه شیمیایی و پتروشمی ها پرداخته شده است که نشان می دهد که در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر سودسازی رشد خوبی داشته اند، اما با توجه به اینکه از ابتدای تابستان تاکنون روند صعودی خود را آغاز کرده اند و با وجود افت شاخص همچنان ارزش سهام خود را حفظ کرده اند به نظر می رسد تا حداقل حمایت های میانی اصلاح داشته باشند، اما دورنمای گروه مثبت است.

بازدهی بالای نمادهای شیمیایی تابع ارز و رشد تولید|  افت قیمت نمادهای شیمیایی تا کجا خواهد بود؟ح

نماد فارس
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد فارس، در مجمع سالانه این شرکت اعلام شد که افزایش ۸۵ درصدی سود خالص در شرکت اصلی داشته و ارز حاصل از صادرات شرکت ها بازگشت داده شده و ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر ه مجوز ۶۰ هزار میلیارد ریال اوراق را گرفته است و در حال تاسیس تامین سرمایه خلیج فارس است و ۱۶ طرح توسعه پتروشیمی در دست اجرا دارد.

در حال حاضر قیمت سهم ۱۲۹۵ تومان است که در سه ماهه ۱۲ درصد رشد داشته است

نماد شیران
صنایع شیمیایی ایران با نماد شیران در شهریور ۳۶۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به درآمد ۲۸۵ میلیارد تومانی مرداد، ۲۷ درصد رشد داشته و مقدار فروش شرکت در مرداد ۸۰۹۱ تن بوده که با ۴۲ درصد افزایش، به ۱۱۵۱۹ تن در پایان شهریور رسیده است. مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به  ۳۸۷۷ میلیارد تومان می رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳۰ درصدی را نشان می دهد و مقدار فروش این دوره  ۱۴۹۲۹۸ تن است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر با ۲۲۱۴ تومان بوده و در سه ماه گذشته ۴ درصد افت قیمت داشته است.

نماد شبصیر
پتروشیمی قائد بصیر  با نماد شبصیر در شهریور ۲۶۶.۸ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که ۶۳ درصد نسبت به فروش ۱۶۴ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد افزایش داشته که رکورد فروش ماهانه شرکت محسوب می شود. مقدار فروش شرکت در مرداد ۲۴۸۶ تن گرانول ABC بوده که با ۸۶ درصد افزایش، به ۴۱۸۱ تن در شهریور رسیده است. همچنین نرخ فروش گرانول ABC نسبت به مرداد ۳ درصد افت کرده است.

مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۱۱۴۳.۹ میلیارد تومان میرسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۴ درصدی را نشان می دهد اما مقدار فروش این دوره  ۱۷۲۹۳ تن است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۸ درصد افت داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر با ۱۰۰۰۰۰ ریال بوده و در ۳ ماه گذشته ۱۹ درصد رشد قیمت داشته است...

نماد شغدیر
شرکت پتروشیمی غدیر با نماد نماد شغدیر شهریور را با ۳۸۴ میلیارد تومان فروش پشت سر گذاشته و فروش شرکت نسبت به مرداد ۷ درصد کاهش، اما نسبت به میانگین ۵ ماه گذشته تقریبا ۴۲ درصد افزایش نشان می دهد.

کل فروش شرکت در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور به ۱۷۳۰ میلیارد تومان رسید که از این حیث نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد نشان می دهد.

شغدیر در شهریور با ۲۵ درصد کاهش نسبت به مرداد، ۱۰ هزار تن پی وی سی به فروش رساند. نرخ فروش پی وی سی شرکت در این ماه با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مرداد به بیش از ۳۸ میلیون تومان در هر تن رسید.

آخرین قیمت سهم تقریبا ۱۰۷۸۸ تومان بوده و در ۳ ماه اخیر ۶۲ درصد بازدهی کسب کرده است.

نماد بوعلی
پتروشیمی بوعلی با نماد بوعلی در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۲۳۸۰ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به میانگین درامد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال ۵۴ درصد و نسبت به مردادماه ۷۰ درصد رشد داشته است.

در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۱۰۱۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است.   از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۷۵۱ هزار تن محصول فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

بوعلی در شهریورماه ۱۶۸ هزارتن محصول فروخته که نسبت به مردادماه  درصد رشد داشته است. نرخ های فروش محصولات نیز نسبت به مردادماه رشد داشته اند.

آخرین قیمت سهم  ۷۴۰۰ تومان بوده و در یک ماه گذشته ۱۲.۴ درصد بازدهی داشته است.

نماد شکربن
کربن ایران با نماد شکربن در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۸۳ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به میانگین درامد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال  درصد و نسبت به مردادماه  درصد رشد داشته است.  در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۴۷۴ میلیارد تومان درامد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  درصد رشد داشته است.   از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۲۰ هزار تن دوده صنعتی فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی رشد داشته است.

شکربن در شهریورماه ۳۳۷۴ تن دوده فروخته که نسبت به مردادماه ۲۳ درصد رشد داشته است. نرخ های فروش ریالی داخلی و صادراتی نیزدر این یک ماه تغییر چندانی نداشته اند.

آخرین قیمت سهم  ۱۲۸۷۰ تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۱۴ درصد بازدهی داشته است.

نماد زاگرس
پتروشیمی زاگرس با نماد زاگرس در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۱۴۴۳ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به میانگین درامد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال ۲۴ درصد و نسبت به مردادماه ۳۵% افت داشته است.

 در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۱۰۸۸۵ میلیارد تومان درامد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است.   از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۲۱۶۰ هزار تن متانول و بخار فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد افت داشته است.  زاگرس در شهریورماه ۲۵۲ هزارتن بخار و متانول فروخته که نسبت به مردادماه ۴۰% افت داشته است. نرخ فروش متانول داخلی نسبت به مردادماه حدود ۹ درصد رشد داشته و مابقی نرخ ها تقریبا ثابت مانده است.

آخرین قیمت سهم  ۳۱۵۰۰ تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۶۴ درصد رشد قیمت داشته است.

نماد نوری
پتروشیمی نوری با نماد نوری قدری ضعیف تر از دو ماه خوب قبلش عمل کرد. شرکت در شهریور ماه به فروش ۵۸۰۰ میلیارد تومانی رسید که ۸ درصد کمتر از مرداد و ۵ درصد کمتر از تیر ماه است. اما هنوز ۱۴ درصد بهتر از میانگین فروش ۵ ماهه اول سال است.

مقدار کل فروش شرکت حدود ۳۸۰ هزار تن انواع محصولات بوده که نسبت به مرداد ماه کاهش ۱۱ درصدی و نسبت به میانگین ۵ ماه نخست امسال کاهش ۴ درصدی نشان می دهد. شرکت در شش ماهه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افت داشته است. با این حال، فروش شرکت در شش ماهه اول ۱۴۰۰ بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که جهش ۱۲۰ درصدی نسبت به دورۀ مشابه سال ۹۹ نشان می دهد.

آخرین قیمت سهم ۱۰۹۸۰ تومان است و در ۳ ماه اخیر شاهد رشدی ۳۳ درصدی بوده است...

نماد شپدیس
شرکت پتروشیمی پردیس با نماد شپدیس سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور دارد. شپدیس در آخرین ماه سال مالی جاری ۱۴۰۰، رکورد فروش ماهانه خود را با ثبت ۲۵۶۵ میلیارد تومان فروش شکست. مبلغ فروش شرکت در شهریور نسبت به مرداد ۲ درصد و نسبت به میانگین ۱۱ ماه گذشته حدود ۶۴ درصد افزایش نشان می دهد.

شپدیس  دوره ۱۲ ماهه خود را با بیش از ۱۹۸۳۰ میلیارد تومان فروش پشت سر گذاشت که از این حیث نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد چشمگیر ۳۳۰ درصدی نشان می دهد.

این شرکت در شهریور ۳۴۴ هزار تن اوره و ۲۳ هزار تن آمونیاک به فروش رساند. مقدار فروش اوره و آمونیاک شرکت در ماه گذشته به ترتیب برابر ۳۷۲ و ۱۸ هزار تن بود. نرخ فروش اوره صادراتی شرکت در شهریور نسبت به مرداد ۹ درصد افزایش یافت و به حدود ۸ میلیون تومان در هر تن رسید. نرخ فروش اوره داخلی شرکت همانند ماه گذشته برابر ۴.۶ میلیون تومان در هر تن بوده است.

آخرین قیمت سهم تقریبا ۱۸۸۹۳۰ تومان بوده و در ۳ ماه اخیر ۵۱ درصد بازدهی کسب کرده است.

نماد خراسان
پتروشیمی خراسان با نماد خراسان در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۶۱۶ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به میانگین درامد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال  درصدی و نسبت به مردادماه ۱۳۳ درصدرشد داشته است.

در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۲۰۶۶ میلیارد تومان درامد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  درصد رشد داشته است.   از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۲۷۲ هزار تن انواع محصولات مختلف فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  درصد رشد داشته است.

 خراسان در شهریورماه حدود ۶۰ هزارتن انواع محصولات مختلف فروخته که نسبت به مردادماه ۸۸ درصد رشد داشته است. نرخ فروش اوره صادراتی نسبت به مردادماه ۱۲ درصد و نرخ اوره حمایتی ۵ درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت سهم  ۱۰۹۴۴ تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۵۷ درصد بازدهی قیمتی داشته است.

نماد شپاکسا
پاکسان با نماد شپاکسا با سال مالی منتهی به آذر، در شهریور ۲۹۱.۷ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که ۵۳ درصد نسبت به فروش ۱۸۹.۹ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد افزایش داشته و رکورد فروش ماهانه شرکت محسوب می شود.

مقدار فروش شرکت در مرداد ۹۲۰۶ تن بوده که با ۴۶ درصد افزایش، به ۱۳۴۸۴ تن در شهریور رسیده است. همچنین مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۱۶۳۵.۳ میلیارد تومان میرسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۸ درصدی را نشان میدهد. مقدار فروش این دوره ۸۶۰۲۹ تن است که نسبت به فروش ۸۲۷۷۶ تن در دوره مشابه سال قبل، ۴ درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر با ۱۸۰۰ ریال بوده و در ۳ ماه گذشته ۱۷ درصد افت قیمت داشته است.

نماد شفن
پتروشیمی فناوران با نماد شفن در شهریور ۷۹۲ میلیارد تومان درآمد فروش کسب کرده که  ۶ درصد کمتر از ماه قبل است، اما نسبت به میانگین ۵ ماهه رشد ۱۹ درصدی داشته است.  جمع فروش متانول (داخلی و صادراتی) شرکت در شهریور ماه بالغ بر ۶۳ هزار تن بوده که نسبت به مرداد ماه افت ۳۳ درصدی نشان می دهد و ۲ درصد کمتر از میانگین ۵ ماهه است. نرخ فروش اما ۵ درصد نسبت به مرداد و ۱۱ درصد نسبت به میانگین ۵ ماهه رشد داشته است.

 در فروش محصول اسید استیک با فروش بیش از ۱۵ هزار تن در شهریور، شرکت شاهد رشد ۱۱۵ درصدی نسبت به مرداد و ۴۴ درصدی نسبت به میانگین ۵ ماهه است. نرخ فروش این محصول در شهریور ۵ درصد کمتر از مرداد و ۲ درصد کمتر از میانگین ۵ ماه گذشته گزارش شده است.  همچنین در مجموع شرکت در شش ماه اول امسال بالغ بر ۴۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است که به لطف رشد توأمان نرخ ارز و قیمتهای جهانی، جهشی ۱۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

  هم اکنون قیمت هر سهم بالغ بر ۴۵۳۸۰ تومان بوده که در سه ماه بازدهی ۵۴ درصدی داشته است.

نماد شخارک
پپتروشیمی خارگ با نماد شخارک در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۱۰۰۶ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به میانگین درامد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال  درصد و نسبت به مردادماه ۲۶۷ درصد رشد داشته است.

عملکرد قابل توجه این شرکت در تیر و شهریور موجب شده تا در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، درامدش ۳ برابر شود. در واقع در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۴۱۶۲ میلیارد تومان درامد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۳ برابر شده است.   از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۵۰۶ هزار تن انواع محصولات مختلف فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲% رشد داشته است.

شخارک در شهریورماه ۱۱۸ هزارتن متانول(با نرخ ۸.۵ میلیون تومان به ازای هر تن) فروخته که درمردادماه ۲۲ هزارتن پنتان(با نرخ ۱۲.۵ میلیون تومان به ازای هر تن) فروخته بود.

 آخرین قیمت سهم  ۶۱۹۰ تومان بوده و در ۳ ماه اخیر حدود ۳۶ درصد رشد قیمت داشته است.

نماد آریا
پلیمر آریا ساسول با نماد نماد آریا در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۲۳۳۸ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به میانگین درامد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال  درصد و نسبت به مردادماه ۲۷ درصد رشد داشته است.

در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۱۱۴۴۶ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.   از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۵۳۲ هزار تن انواع محصولات مختلف فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افت داشته است.

آریا در شهریورماه حدود ۱۰۰ هزارتن انواع محصولات مختلف فروخته که نسبت به مردادماه  درصد رشد داشته است.   میانگین نرخ فروش پلی اتیلن سبک(صادراتی و داخلی) و هم چنین میانگین نرخ پلی اتیلن متوسط و سنگین شرکت به ترتیب ۷ درصد و  درصد نسبت به مردادماه رشد داشته است.

 آخرین قیمت سهم  ۱۰۹۹۶ تومان بوده و در ۳  ماه اخیر حدود ۲۳ درصد رشد قیمت داشته است.

نماد کلر
شرکت کلر پارس با نماد کلر در شهریور ماه به فروش ۴۰ میلیارد تومانی رسید که رکورد جدیدی برای شرکت محسوب می شود و نسبت به ماه مرداد و میانگین ۵ ماه گذشته به ترتیب رشد ۱۴ درصدی و ۳۸ درصدی را نشان می دهد.

 مجموع درآمد ۶ ماهه  نخست سال مالی جاری ۱۸۶ میلیارد تومان به ثبت رسیده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ میلیارد تومان بوده است. کلر در این ماه با کاهش ۳ درصدی نسبت به مرداد، مجموعا حدود ۷۷۹۶ تن کلر و آب اکسیژنه به فروش رسانده است. نرخ فروش کلر با رشد ۸ درصدی به ۳.۶ میلیون تومان در هر تن رسیده ولی نرخ فروش آب اکسیژنه تغییری نداشته و در همان محدوده ۱۴ میلیون تومان به ازای هر تن گزارش شده است.

 قیمت سهم ۱۲۲۸۰ تومان می باشد و در ۳ ماه گذشته  ۱۷ درصد رشد داشته است.

نماد شگل
شرکت گلتاش  با نماد شگل با سال مالی منتهی به آذر، در شهریور ۱۲۹.۷ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که ۱۹ درصد نسبت به فروش ۱۰۹.۲ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد افزایش داشته و رکورد فروش ماهانه شرکت محسوب می شود.

مقدار فروش شرکت در مرداد ۴۵۵۰ تن بوده که با ۲۶ درصد افزایش، به ۵۷۱۷ تن در شهریور رسیده است.  همچنین مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۸۵۰.۸ میلیارد تومان میرسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی را نشان میدهد. مقدار فروش این دوره ۴۰۹۱۱ تن است که نسبت به فروش ۴۳۱۲۷ تن در دوره مشابه سال قبل، ۵ درصد افت داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر با ۷۰۰  تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۱۲ درصد افت قیمت داشته است...

نماد شلعاب
شرکت لعابیران با نماد شلعاب در شهریور ۱۳.۲ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که ۵۹ درصد نسبت به فروش ۸.۳ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد افزایش داشته و رکورد فروش ماهانه شرکت محسوب می شود. مقدار فروش شرکت در مرداد ۶۲۸ تن بوده که با ۳۱ درصد افزایش، به ۸۲۶ تن در شهریور رسیده است.

نرخ فروش لعاب کاشی و سرامیک ۱۹ درصد نسبت به مرداد افزایش داشته است. همچنین مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۴۹.۸ میلیارد تومان میرسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۸ درصدی را نشان می دهد. مقدار فروش این دوره ۳۵۲۲ تن است که نسبت به فروش ۲۹۰۶ تن در دوره مشابه سال قبل، ۲۱ درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر با ۶۷۶  تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۲۳ درصد افت قیمت داشته است.

نماد ساینا
شرکت صنایع بهداشتی ساینا در شهریور ماه رکورد فروش ماهانه را در عدد ۴۶ میلیارد تومان  ثبت کرد که نسبت به فروش ۳۰ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد، ۵۱ درصد رشد داشته است.

مقدار فروش مرداد شرکت ۲۲۷۳  تن بوده که با ۴۴ درصد رشد، به ۳۲۸۶  تن در شهریور رسید. همچنین مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۲۶۳ میلیارد تومان میرسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل،۵۴ درصد رشد داشته است. مقدار فروش شرکت در این مدت ۲۴۳۴۲ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ثبت فروش ۲۷۶۹۹ تن، ۱۲ درصد افت را نشان میدهد.

آخرین قیمت سهم برابر با ۱۱۱۷۴ تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۱ درصد رشد قیمت داشته است...

نماد جم
شرکت پتروشیمی جم با نماد جم در شهریور ماه به فروش ۲۱۳۴ میلیارد تومانی رسید. این رقم اگرچه ۳ درصد بیش از فروش مرداد ماه است، نسبت به میانگین ۵ ماهه افت ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

 شرکت در شهریور ۳۱ هزار تن پلی اتیلن سنگین فروخته که حاکی از رشد ۵۰ درصدی نسبت به مرداد و ۱۹ درصدی نسبت به میانگین ۵ ماهه است. نرخ این محصول نسبت به مرداد ماه ۱۸ و نسبت به میانگین ۵ ماهه ۲ درصد رشد داشته است.  همچنین شرکت در شهریور ۲۳ هزار تن پلی اتیلن سبک فروخته که نشانگر رشد ۲۹ درصدی نسبت به مرداد و کاهش ۱۵ درصدی نسبت به میانگین ۵ ماهه است. نرخ این محصول نسبت به مرداد ماه ۸ و نسبت به میانگین ۵ ماهه ۳ درصد رشد داشته است. از طرف دیگر با رشد نرخ ارز و قیمت های جهانی فرآورده های پتروشیمی، فروش ۶ ماهه شرکت با جهش ۱۱۴ درصدی، از ۸۰۰۰ پارسال، امسال به ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قیمت سهم برابر با ۵۰۵۰ تومان است و در ۳ ماه گذشته ۲۸ درصدرشد کرده است...

نماد شگویا
پتروشیمی تندگویان با نماد شگویا در شهریور ۱۶۰۲.۴ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که نسبت به فروش ۱۰۵۴.۵ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد، ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مقدار فروش شرکت در مرداد ۳۹۸۷۴ تن بوده که با ۴۳ درصد افزایش، به ۵۷۲۸۰ تن در شهریور رسید. نرخ فروش محصولات گرید بطری ۱۲ درصد نسبت به مرداد افزایش داشته است. همچنین مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۷۹۶۰.۹ میلیارد تومان میرسد که نسبت به فروش ۳۷۰۸.۳ میلیارد تومانی ثبت شده در مدت مشابه سال قبل، ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. مقدار فروش شرکت ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و به ۲۹۲۸۵۳ تن کاهش داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر با ۱۱۲۰ ریال بوده و در یک ماه گذشته ۱۲ درصد رشد قیمت داشته است...

نماد شدوص
شرکت دوده صنعتی پارس با نماد شدوص در شهریور ماه حدودا ۷۳ میلیارد تومان درآمد فروش کسب کرد که نسبت به ماه گذشته و میانگین ۵ ماه سال ۱۴۰۰ به ترتیب  درصد و  درصد رشد نشان می دهد.

کل مقدار فروش شرکت در بازه ۶ ماهه منتهی به شهریور به بیش از ۱۶ هزار تن رسیده است. این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته مقدار فروش برابر ۱۴۷۰۰ تن بوده است.  همچنین شدوص در شهریور تقریبا همانند مرداد ۲۹۴۰ تن دوده به فروش رساند. مقدار فروش در ۵ ماه ابتدایی به طور میانگین برابر ۲۶۳۰ تن بوده است. نرخ فروش دوده شرکت در شهریور با رشد تقریبا ۳ درصدی نسبت به نرخ دوده داخلی در مرداد ماه به ۲۴.۷ میلیون تومان در هر تن رسید.

آخرین قیمت سهم ۲۱۰۴ تومان بوده و در یک ماه اخیر ۱۰ درصد رشد ارزش داشته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha