۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
چین خواستار پیشرفت صحیح اقتصاد دیجیتال شد| استفاده از فرصت های انقلاب علمی و صنعتی
شی جین پینگ اعلام کرد؛

چین خواستار پیشرفت صحیح اقتصاد دیجیتال شد| استفاده از فرصت های انقلاب علمی و صنعتی

شی جین پینگ در سخنرانی اخیر خود خواستار تقویت و توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق ترویج ادغام عمیق فناوری های دیجیتال با اقتصاد واقعی و استفاده از آنها برای تغییر صنایع سنتی، ایجاد صنایع و مشاغل جدید شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین که دبیری کل کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور را به عهده دارد، ضمن تاکید بر ارتقاء توسعه سالم اقتصاد دیجیتال، اخیرا اعلام کرد که این موضوع یک انتخاب با اهمیت استراتژیک به منظور استفاده از فرصت های جدید از دور جدید انقلاب علمی و صنعتی است.

شی در سخنرانی روز دوشنبه خود در جلسه مطالعه گروهی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست گفت: اقتصاد دیجیتال در سالهای اخیر به نیروی اصلی در بازسازی اقتصاد جهانی و تغییر چشم انداز رقابتی جهانی تبدیل شده و اینترنت، بیگ دیتا، رایانش ابری و سایر فناوری ها به طور فزاینده ای در همه بخش های توسعه اقتصادی و اجتماعی ادغام شده اند.

وی خواستار تقویت و توسعه اقتصاد دیجیتال چین از طریق ترویج ادغام عمیق فناوری های دیجیتال با اقتصاد واقعی و استفاده از چنین فناوری هایی برای تغییر صنایع سنتی، ایجاد صنایع و انواع جدید کسب و کار شد.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال از هجدهمین کنگره ملی کمیسیون نظامی مرکزی حزب کمونیست در سال ۲۰۱۲ به سرعت توسعه یافته و دستاوردهای چشمگیری داشته است، اظهار کرد: از زمان شروع همه گیری کوید_۱۹، اقتصاد دیجیتال نقش مهمی در حمایت از تلاش های چین برای مبارزه با ویروس و از سرگیری تولید و زندگی داشته است.

 «شی جین پینگ» همچنین اعلام کرد: رشد سالم اقتصاد دیجیتالی به چین کمک می کند تا الگوی توسعه جدیدی را پیش ببرد، ساختار یک اقتصاد مدرن را ارتقا بخشد و برتری های رقابتی جدید کشور را در عصر حاضر تقویت نماید.

وی ضمن اعلام اینکه چین باید از خودمختاری توسعه اقتصاد دیجیتال حمایت کند، بر دستیابی به موفقیت در فناوری های اصلی در زمینه های کلیدی از طریق نوآوری مستقل و همچنین تلاش برای استفاده خوب از مزایای ملت در زمینه سیستم سوسیالیستی و بازار بزرگ داخلی تأکید کرد.

شی گفت که ساخت زیرساخت های جدید باید تسریع شود تا یک شریان اطلاعاتی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود ضمن اینکه برای ارتقاء توسعه یکپارچه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد واقعی، چین خواستار دیجیتالی شدن بخش های تولید ، خدمات و کشاورزی و تغییر صنایع سنتی با فناوری های جدید اینترنت شده است.

وی افزود: فناوری های دیجیتالی باید نقش مهمی در ارتقاء توسعه اقتصادی ایفا کنند و توسعه صنعت دیجیتال در زمینه های کلیدی باید بر مناطق استراتژیک و پیشرفته متمرکز باشد در حالی که به پیشرفت های مهم فناوری و خواسته های اصلی توسعه کمک کند.

به گفته این مقام ارشد چینی، یک سیستم نظارتی همه جانبه، چند مرحله ای و چند بعدی باید برای تنظیم توسعه اقتصاد دیجیتال به منظور اطمینان از رقابت عادلانه ایجاد شود در حالی که شیوه هایی که منافع عمومی را تضعیف می کند و مانع رقابت عادلانه می شود، اصلاح خواهد شد.

شی نیازمند تلاش برای تکمیل قوانین و مقررات مربوطه و همچنین سیاست ها و سیستم ها به منظور مدرن سازی بیشتر سیستم و ظرفیت چین برای اداره اقتصاد دیجیتال است. وی همچنین معتقد است: در حالی که ادارات باید برای انجام نظارت با یکدیگر هماهنگ شوند، شرکت های مسئول پلتفرم های اینترنتی نیز باید مکانیزمی برای خود بخش تنظیم کننده صنعت ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: چین همچنین به طور فعال در زمینه همکاری های بین المللی در زمینه اقتصاد دیجیتال مشارکت خواهد داشت و در مذاکرات مربوط به موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال در سازمان های بین المللی حضور خواهد داشت تا پیشنهادات خود را ارائه کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha