۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
نسخه ۱۲ سیستم عامل اندروید با تغییرات بزرگ در طراحی توسط گوگل منتشر شد
همزمان با رونمایی از گوشی پیکسل ۶؛

نسخه ۱۲ سیستم عامل اندروید با تغییرات بزرگ در طراحی توسط گوگل منتشر شد

گوگل با رونمایی رسمی از گوشی تلفن همراه جدید خود به نام پیکسل ۶، همزمان از اندروید ۱۲ نیز رونمایی کرده و اعلام کرد این سیستم عامل جدید برای استفاده در گوشی های قدیمی پیکسل نیز قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بازار، شرکت گوگل در ماه ژوئن از تصمیم خود برای انتشار نسخه ۱۲ سیستم عامل اندروید خبر داده و افزایش حفاظت از حریم خصوصی و تعاملی شدن بیشتر را از ویژگی های این نسخه جدید معرفی کرد. در حالیکه گفته می شود قابلیت های دیگر اندروید مانند اعلانات، اسکرین شات، استفاده از یک دست برای کار با گوشی و بسیاری از موارد دیگر نیز قرار است در این نسخه جدید بهبود پیدا کنند.

اما روز گذشته، گوگل با رونمایی رسمی از گوشی تلفن همراه جدید خود به نام پیکسل ۶، همزمان از اندروید ۱۲ نیز رونمایی کرده و اعلام کرد این سیستم عامل جدید برای استفاده در گوشی های قدیمی پیکسل نیز قابل استفاده خواهد بود.

اندروید ۱۲، در حقیقت نسخه ارتقا یافته نسخه ۱۱ این سیستم عامل محبوب است که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده و البته همچنان بسیاری از گوشی های اندرویدی از آن پشتیبانی نمی کنند. 

گوگل مدعی شده که بیشرین تغییرات به ویژه در بخش طراحی را در طول تاریخ انتشار این سیستم عامل، بر روی اندروید ۱۲ انجام داده است. 

هم اکنون آن دسته از کاربرانی که تلفن های همراه سازگار با نسخه ۱۲ اندروید مانند شیائومی ۱۱ و وان پلاس ۹ را دارند، می توانند نسبت به به روزرسانی سیستم عامل گوشی خود اقدام نموده و نسخه Beta اندروید ۱۲ را نصب کنند.

البته گوگل اعلام کرده که نخستین آپدیت ها را برای کاربران گوشی های پیکسل ارسال خواهد کرد و دارندگان سایر گوشی های اندرویدی کمی باید برای دریافت به روزرسانی صبر کنند تا بنا به تشخیص شرکت های سازنده گوشی تلفن همراه، این نسخه در صورت انطباق با مشخصات فنی گوشی ها، برای دارندگان مدل های مختلف ارسال شود.

به گفته گوگل، دریافت نسخه ۱۲ اندروید برای گوشی های غیر پیکسل، ممکن است چند ماه طول بکشد؛ اما انتظار می رسود تا پایان سال جاری میلادی، اکثر گوشی های سازگار با این نسخه، به روز رسانی آن را از طریق شرکت سازنده دریافت کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha