۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
ذخیره استراتژیک دام‌های پرواری در اصفهان/دام‌های سبک صادر می‌شود
معاون بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد؛

ذخیره استراتژیک دام‌های پرواری در اصفهان/دام‌های سبک صادر می‌شود

اصفهان-ایراندوست،معاون بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی اصفهان گفت:دامهای پرواری برای ذخایر استراتژیک خریداری شده است که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی می تواند به نیاز گوشتی، در مواقع اضطراری کمک کند.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان ایکه نهاده های دامی در چندین مرحله با تخصیص ارز، آزادسازی و یا با توجه به نیاز دامداران اصفهانی تامین می شود، اظهار کرد: تداوم شرایط خشکسالی، دام های سبک را از مناطق ییلاقی به حاشیه شهرها، روستاها و فضاهای بسته انتقال داده است.

وی افزود: از سویی در مناطق قشلاقی  با فقر علوفه روبرو هستیم که باعث شده امروزه وابستگی ما برای تامین خوراک دام به نهاده های دامی بیش از گذشته باشد. 

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: بدین ترتیب با برنامه ریزی های لازم برای عبور از این مشکل، شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده است که دام های پرواری را برای ذخایر استراتژیک خریداری کند که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی می تواند به نیاز گوشتی، در مواقع اضطرار هم یاری برساند.

وی ادامه داد: هم اکنون دستورالعمل شروع خرید دام توسط این شرکت مراحل نهایی را طی می کند و امیدوارم به زودی با این روند، از بخشی از مشکلات کشور و استان در این زمینه کاسته شود.

خرید و ذخیره دامهای سبک عشایر
ایراندوست گتاکید کرد:  برای دام های سبک هم مشابه دام های سنگین اقدامات مشابه انجام می شود و در این راستا دام‌های سبک عشایر هم خریداری و ذخیره شده است.

وی گفت: در زمینه دام‌های سبک پرواری هم در حال رایزنی برای صادرات هستیم چراکه گوساله های نر پرواری در استان مازاد بر نیاز بازار داخلی است.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: بدین ترتیب  تقاضا برای نهاده های دامی کاهش یافته و به نقدینگی دامدار کمک می‌شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha