۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
بانک مرکزی ۲ مجوز جدید برای بانک کارآفرین صادر کرد

بانک مرکزی ۲ مجوز جدید برای بانک کارآفرین صادر کرد

شرکت تامین سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی بانک کارآفرین ‌از بانک مرکزی مجوز تاسیس گرفتند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بانک مرکزی با درخواست بانک کارآفرین برای مشارکت در تاسیس یک شرکت تامین سرمایه و یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط این بانک و یا شرکت­های وابسته به آن موافقت کرد.

مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی بر اساس بخشنامه ضوابط ناظر بر تملک سهام شرکت تأمین سرمایه و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی این مجوز را صادر کرده است.

دریافت مجوزهای جدید بانک کارآفرین بر اساس برنامه تکمیل زنجیره ارزش گروه کارآفرین است. این گزارش تائید می کند که بانک کارآفرین به عنوان نخستین بانکی که از زمان ابلاغ دستورالعمل مربوط به ضوابط ناظر بر تملک سهام شرکت تامین سرمایه و واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی، موفق به دریافت این مجوز شده است.

گفتنی است، بانک مرکزی دوازدهم خردادماه سال جاری با ابلاغ مصوبه هیات عامل بانک مرکزی در خصوص تملک واحدهای سرمایه گذاری یک صندوق سرمایه گذاری (اختصاصی بازرگردانی) و همچنین تملک سهام یک شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه و با رعایت حدود مقرر در دستورالعمل تعیین شده و همچنین ضوابط اجرایی تعیین شده توسط هیات عامل بانک مرکزی، موافقت کرده بود.

بانک کارآفرین نخستین بانکی است که موفق به رعایت دستورالعمل ۱۳ ماده ای هیات عامل بانک مرکزی در این باره شده و نخستین مجوز در نظام بانکی کشور  را دریافت کرده است.

طبق ماده نخست دستورالعمل بانک مرکزی آمده است: تملک سهام شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها یا موسسات اعتباری غیربانکی و اشخاص تابعه آنها با رعایت دستورالعمل سرمایه گذاری در اوراق بهادار، پس از اخذ موافقت قبلی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر است.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha