۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
وضعیت سد زاینده رود بحرانی است|ضرورت تکمیل سامانه دوم آبرسانی برای تامین آب شرب
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

وضعیت سد زاینده رود بحرانی است|ضرورت تکمیل سامانه دوم آبرسانی برای تامین آب شرب

اصفهان - چیتیان، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت سد زاینده رود بحرانی است، گفت: تنها ۱۵ درصد ظرفیت سد زاینده رود آب دارد و نیازمند چاره اندیشی اساسی هستیم.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ذخیره سد زاینده رود امروز سه‌شنبه ۱۹۱ میلیون مترمکعب، ورودی به آن هفت مترمکعب و خروجی از سد ۱۸ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه سد زاینده رود مهمترین منبع آبی این حوضه در تامین آب آشامیدنی اصفهان است و در تداوم پیشرفتهای اقتصادی و عدم تعطیلی صنعت در این استان نقش بسزایی ایفا می کند، افزود: امید است با توجه به سرد شدن هوا و کاهش برداشت‌های بین سد زاینده رود تا سد چم آسمان، بتوان خروجی را کمتر کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ماهیانه بین ۲۵ تا ۲۶ میلیون مترمکعب آب از سد برای تامین شرب در سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز اول سامانه دوم آبرسانی به اصفهان قرار است حدود یک هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب منتقل شود که در کمک به تامین آب شرب بی تاثیر نیست.

چیتیان با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام شده حجم رسوبات کف سد زاینده رود معادل ۴۵ میلیون متر مکعب است، اضافه کرد: مخزن سد از نظر اکسیژن محلول و پارامترهای کیفی آب آشامیدنی هر هفته به طور دائم رصد می شود، شرکت آب و فاضلاب استان در مقاطع مختلف از  ورودی، خروجی، مخازن و خطوط لوله انتقال آب نمونه گیری می کند و اکنون کیفیت آب مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین شرب اصفهان در ماه‌های پیش رو مشکلی نخواهیم داشت، گفت: منتظریم بارندگی شود و هرگونه تصمیم‌گیری برای سایر مصارف از جمله توزیع آب کشاورزی در کارگروه سازگاری با کم آبی و براساس برنامه منابع و مصارف حوضه زاینده رود خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha