حقوق بگیران دولت ۱۲ میلیون نفر هستند| ۶ راهکار برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در دولت
رئیس هیات مدیره بنیاد برکت:

حقوق بگیران دولت ۱۲ میلیون نفر هستند| ۶ راهکار برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در دولت

عسگری آزاد، رئیس هیات مدیره بنیاد برکت گفت: تعداد حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران دولت هم اکنون به ۱۲ میلیون نفر رسیده است.

بازار، گروه اصناف وبازرگانی: «محمود عسگری آزاد» در یازدهمین همایش ملی بهره‌وری ایران گفت: در حال حاضر بدون احتساب بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی، تعداد حقوق بگیران دولت به ۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

هم اکنون ۹۵ درصد منابع مالی صندوق های بازنشستگی را دولت تامین می کند 
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ میلیون نفر از دولت حقوق می گیرند، تاکید کرد: این شرایط با وضعیت اقتصادی کشور همخوانی ندارد زیرا هم اکنون ۹۵ درصد منابع مالی صندوق های بازنشستگی را دولت تامین می کند.

عسگری آزاد بیان کرد: در حالی همواره روند حقوق بگیران کشور صعودی بوده اما به مزیت های بهره وری در کشور توجه نمی شود و انگیزه ای در بین کارکنان، مدیران و یا حتی وزرا برای ارتقا بهره وری در کشور وجود ندارد.

در حال حاضر دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری صندوق های  بازنشستگی را تامین می کند و مشکل اساسی ما این است که نظام کارآمد اداری نداریم و این مساله نتوانسته با رشد اقتصادی رضایت مردم را کسب کند

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت اظهارداشت: در حال حاضر دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری صندوق های بازنشستگی را تامین می کند و مشکل اساسی ما این است که نظام کارآمد اداری نداریم و این مساله نتوانسته با رشد اقتصادی رضایت مردم را کسب کند.

وی افزود: در چند مرحله برنامه‌هایی را برای ضرورت استفاده ازبهره وری در مجموعه سازمان ها، شرکت ها و وزارتخانه ها تهیه شده و حتی در مواردی به تصویب دولت نیز رسید اما در نظام اداری کشور کسی انگیزه ای برای اجرای آن ندارد.

با عدم اجرای قوانین بهره وری در کشور هیچ اتفاقی نیافتاد
رئیس هیات مدیره بنیاد برکت خاطرنشان کرد: حتی در گذشته بهره وری و افزایش کارایی در نظام اداری کشور به تصویب مجلس رسید و توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد اما بازهم کسی آن را اجرا نکرد و هیچ اتفاقی در کشور نیافتاد.

عسگری آزاد یاداورشد: از برنامه سوم توسعه بحث بهره وری و کارایی و اثربخشی در کشور مطرح شد حتی در قانون بودجه منظور شد و در برنامه پنجم و برنامه ششم تکرار شد بازهم اتفاقی در کشور نیافتاد.

در دو سال آخری راکه توفیق داشتم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئولیت داشته باشم نقشه راه نظام اداری را طراحی کردیم و به شورای عالی اداری بردیم و خیلی خوشحال شدیم که کار کاملی انجام شده و با اجرای این نقشه راه می توانیم به تحولات نظام اداری کشور امیدوار باشیم اما بازهم اتفاقی نیافتاد

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت تاکید کرد: در دو سال آخری را که توفیق داشتم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئولیت داشته باشم نقشه راه نظام اداری را طراحی کردیم و به شورای عالی اداری بردیم و خیلی خوشحال شدیم که کار کاملی انجام شده و با اجرای این نقشه راه می توانیم به تحولات نظام اداری کشور امیدوار باشیم اما بازهم اتفاقی نیافتاد.

وی افزود: بهره وری در ایران شبیه ماشینی است که در سربالایی مانده و همه چیز آن برای حرکت آماده شده، اما بنزین ندارد و این سبب شده به جای حرکت به جلو و سرازیر شدن در مسیر خود، عقب گرد نیز می کند چون در سرازیری مانده است.

این مقام مسئول در بنیاد برکت گفت: کارمند دولتی که استخدام می شود و حقوق ثابتی دارد انگیزه ای برای کارایی و بهره وری ندارد، زیرا اضافه کاری، کارانه و حقوق خود را هر ماه می گیرد.

عسگری آزاد افزود: در پایان دولت دکتر خاتمی وزارت بهداشت و درمان ۲۳۰ هزار نفر کارمند داشت که در زمان دولت دکتر احمدی نژاد تعداد آن به بیش از ۴۴۰ نفر رسید بازهم مسئولان این وزارتخانه به دنبال اخذ مجوز استخدام بودند و در نهایت توانستند مجوز لازم را بگیرند.

وی گفت: کار به جایی رسیده است که اگر مدیری پروژه ای را در ۴ سال انجام دهد و مدیری دیگر آن را در ۲ سال تکمیل کند، هیچ فرقی با هم ندارند و این نشان می دهد که در نظام اداری کشور برای اجرای بهره وری انگیزه ای وجود ندارد.

برای افزایش بهره وری، اثر بخشی و کارایی نظام اداری کشور ۶ راهکار متصور است که اولین آن این است که باید با علم و آگاهی اهمیت این مساله به مقامات تراز اول کشور آموزش داده شود

عسگری آزاد تصریح کرد: برای افزایش بهره وری، اثر بخشی و کارایی نظام اداری کشور ۶ راهکار متصور است که اولین آن این است که باید با علم و آگاهی اهمیت این مساله به مقامات تراز اول کشور آموزش داده شود.

وی افزود: دومین مساله این است که باید در نظام اداری کشور مجری گری و منابع از دستگاه های اجرایی گرفته شود و سومین این است که باید تمام مسایلی که در نظام اداری کشور ثبات دارند از بین برود و اگر دستگاهی خوب عمل نکرد منحل شود.

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت به چهارمین اقدام اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که باید قوانین نظارتی ما به خروجی ها توجه کند نه اینکه بر ورودی ها متمرکز شوند و در پنجمین اقدام باید همه اعضای دولت از رئیس جمهور گرفته وزرا، مدیران و کارکنان دولت پاسخگوی اعمال خود باشند.

عسگری آزاد تاکید کرد: ششمین مرحله برای اجرا و ارتقای بهره وری در نظام اداری کشور باید همه استخدام ها و عزل و نصب ها بر اساس عملکردها و نتایج انجام شود تا موتور بهره وری در کشور به حرکت درآید.  

کد خبر: ۱۱۲٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha