۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
پرداخت ۵ هزار میلیارد خسارت به کشاورزان فارس طی ۵ سال
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی فارس خبر داد

پرداخت ۵ هزار میلیارد خسارت به کشاورزان فارس طی ۵ سال

شیراز- معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی فارس گفت: طی پنج سال گذشته بیش از پنج هزار و ٢٢۵ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، پژمان پزشکی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی پنج سال اخیر بیمه گذاران بیش از یک هزار و ٨۵٨ میلیارد ریال حق بیمه به این صندوق پرداخته‌اند این در حالی است که میزان تعهدات پرداختی به بیمه گذاران خسارت دیده نزدیک به پنج هزار و ٢٢۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: ١١۶ محصول حوزه کشاورزی در فارس زیر چتر حمایتی این صندوق بیمه گر هستند که شامل ٣٢ محصول باغی، ٢۶ محصول زراعی، ٢٧ محصول دام و طیور، ١۵ مورد درخت و… بوده است.

به گفته پزشکی، طی هفت سال اخیر میزان خسارت‌های پرداختی به بیمه گذاران براساس تعهدات بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در فارس برآورد شده است.

سهیل رحمانی رئیس اداره آموزش و ترویج بیمه کشاورزی کشور نیز در این جلسه تاکید کرد: مالکیت ٩۶ درصد از زمین‌های کشاورزی، باغی و زارعی کشور در اختیار بخش خصوصی است اما در این میان ٩٨ درصد مدیریت این منابع توسط بخش دولتی انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه بیمه محصولات کشاورزی اصولی اساسی شامل نفع پذبری، حسن نیت، علیت، غرامت حائز اهمیت بوده و طی سال ٩٩ نیز بالغ بر یک میلیون و ٣٠٠ هزار کشاورز در کشور از این نهاد بیمه گر حساب ت دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha