۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
حجم صادرات گاز روسیه به اروپا تغییری نمی‌کند

حجم صادرات گاز روسیه به اروپا تغییری نمی‌کند

روسیه تصمیم گرفت تغییری در مقدار ارسال محموله‌های گاز طبیعی خود به اروپا ایجاد نکند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، با وجود اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرده بود مسکو آماده عرضه بیشتر گاز به اروپاست، اکنون تصمیم گرفته است عرضه گاز به این قاره را محدود نگه دارد.

صادرات گازپروم به اروپا در دو هفته نخست ماه اکتبر به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۴ برای این زمان از سال رسید زیرا بیشتر افزایش تولید صرف برآورده کردن تقاضای داخلی شده است.

نتایج مناقصه برگزار شده برای فروش ظرفیت خط لوله انتقال گاز در ماه نوامبر نشان می‌دهد روسیه هیچ برنامه‌ای برای افزایش عرضه گاز به اروپا ندارد.

گازپروم در مناقصه‌هایی که روز دوشنبه (۲۶ مهرماه) برگزار شد، تصمیم گرفت گاز بیشتری را برای ارسال از مسیر ترانزیتی اوکراین برای ماه آینده رزرو نکند.

این شرکت حجمی از ظرفیت موجود دو خط لوله‌ای که در مرز روسیه و اوکراین قرار دارند، رزرو نکرده است. ظرفیت موجود خط لوله «سودژا» ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز و ظرفیت موجود خط لوله «سوخرانوکا» روزانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است.

گازپروم تنها حجم محدودی از گاز خود را از طریق لهستان به آلمان ارسال می‌کند، در حالی که این شرکت همچنان می‌تواند ظرفیت انتقال گاز خود را در ماه نوامبر به‌صورت روزانه رزرو کند، اما تاکنون چنین اقدامی نکرده است.

روسیه بارها تأکید کرده است که پیش از افزایش صادرات، باید مخازن داخلی را پر کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha