۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
۵۰ درصد کاهش ارزبری در ایران‌خودرو با میزهای ساخت داخل
مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد

۵۰ درصد کاهش ارزبری در ایران‌خودرو با میزهای ساخت داخل

مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: تا کنون ۴۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری رقم خورده که از این میزان ۲۰۰ میلیون دلار با استفاده از میزهای ساخت داخل و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در درون ایران‌خودرو محقق شده است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو گفت: در میز پنجم ساخت داخل قطعات خودرو نیز برای تولید ۱۸ قطعه مورد نیاز ایران‌خودرو با ۱۴ قطعه‌ساز، قراردادی به ارزش ۱۶ هزار ۶۷۰ میلیارد تومان امضا شده که ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کاهش ارزبری را در پی دارد.

وی اضافه کرد: درخواست ما این است به محض ساخت داخل شدن قطعات، در تعرفه‌های واردات آن بازنگری شود تا انگیزه‌ها برای تولیدکنندگان داخلی تقویت شود.
 
۴۰ درصد قطعات خودرو تارا ساخت داخل است
مقیمی با بیان اینکه باید نقشه راه ساخت داخل پیش گرفته شود گفت: اکنون از میزان وابستگی به خارج کشور در صنعت خودرو کاسته شده بطوری که امروز۴۰ درصد قطعات خودرو تارا ساخت داخل است.
 
وی افزود: در حوزه قطعاتی که تولید انبوه شده، تعدادی از آن‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارد و تعدادی هم هنوز به تولید نرسیده است، اما علت پیشرفت کم به سهم آورده مربوط است که خودروساز نمی‌تواند آن را تامین کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha