۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
وزیر نفت مصوبه شرکت ملی گاز ایران را لغو کند
عضو هیات رئیسه مجلس:

وزیر نفت مصوبه شرکت ملی گاز ایران را لغو کند

متفکرآزاد، عضو هیات رئیسه مجلس در تذکر به وزیر نفت، خواستار لغو مصوبه شرکت ملی گاز ایران پیرامون نحوه ارزیابی مصرف گاز نیروگاه های حرارتی کشور شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله متفکرآزاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نفت گفت: در تابستان امسال دستورالعمل عجیبی توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر شد که در آن مصرف گاز نیروگاه های حرارتی کشور تعیین شده و تنها مصرف گاز دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند در استان آذربایجان شرقی صفر ارزیابی شده است، به این معنا که روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر مازوت باید مصرف کنند که معادل پتانسیل ۳۵۰ تن گوگردی است که در هوای تبریز خالی کنند که در طی آن ۴۰ تا ۵۰ واحد این شهر را آلوده تر خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتفاق در حالی افتاده که سال گذشته ما به همراه نمایندگان تبریز به وزیر نفت اسبق جلسه ای برگزار کرده و این موضوع را مطرح کردیم، اما متاسفانه وی گفت که ما اینجا درصد کشوری را حساب می کنیم و نمی توانیم استان را در نظر بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: مردم تبریز با اینکه مصرف گازشان کم شده است، اما به جای اینکه تشویق شوند، تنبیه شدند. از سوی دیگر مصرف کل گاز در استان ۲۲ و ۴۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است، که از این میان ۲ و ۳ میلیون مترمکعب برای این دو نیروگاه بوده است که از طرق دیگر جبران کرده اند.

وی در پایان به وزیر نفت تذکر داد که اگر تا دو هفته آینده این دستورالعمل لغو نشود، طرح سوال از وی را مطرح خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha