بی توجهی دولت به سهم برنامه های بهره وری خود!
رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد

بی توجهی دولت به سهم برنامه های بهره وری خود!

خداداد حسینی، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: در برنامه ششم توسعه سهم بهره وری از رشد اقتصادی کشور ۳۵ درصد تعیین شده است اما دولت اهتمامی به بهروری در دستگاه های دولتی ندارد.

بازار، گروه اصناف وبازرگانی: «سید حمید خداداد حسینی» در یازدهمین همایش ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه رشد بهره وری همواره در برنامه های توسعه ۴، ۵ و ۶ مورد توجه قرار گرفته است، افزود: قرار بود در برنامه چهارم توسعه سهم بهره وری از رشد اقتصادی کشور ۳.۳۱ درصد و در برنامه پنجم یک سوم از رشد ۸ درصدی اقتصادی از محل ارتقا بهره وری در کشور تامین شود.

نظام ارتقا بهره وری در ایران در ۴ لایه  تعریف شده است
رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه ماحصل بهره وری و اثر بخشی افزایش رضایت مندی مردم از خدمات است گفت: در قوانین کشور نظام ارتقا بهره وری در ایران در ۴ لایه سازمانی، استانی، بخشی و ملی قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: تقویت توانمندیهای نظام اداری کشور، نوین سازی و ایجاد تحول، اصلاح ساختارهای اداری و پاسخگویی مدیران و کارکنان به ایجاد تحول در نظام اداری کشور کمک زیادی خواهد کرد.

در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره وری به عنوان یکی از اصلی ترین ساز و کارهای حصول اهداف توسعه مورد توجه جدی قرار گرفته است

وی با اشاره به اهمیت توجه به ارتقا بهره وری در نظامات اداری کشور یادآورشد: در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره وری به عنوان یکی از اصلی ترین ساز و کارهای حصول اهداف توسعه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: مدیریت ارتقای بهره وری در نظام اداری کشور عهده دار راهبری فرایند استقرار و بهبود مستمر چرخه بهره‌وری در مدیریت بخش عمومی در سطوح ملی با مشارکت تمام ذی‌نفعان است که باید با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند عملی شود.

در سند چشم انداز ۱۴۰۴ مدیریت ارتقای بهره وری در نظام اداری باید آینده‌نگر باشد
رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس اظهارداشت: در راستای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ و سیاست‌های کلی نظام اداری کشور، مدیریت ارتقای بهره وری در نظام اداری آینده‌نگر، عملگرا، هوشمند، چابک، اثربخش و سرآمد در توسعه و تعالی در نظر گرفته شده تا با افزایش کیفیت خدمات عمومی باعث رضایتمندی مردم شود.

خدادادحسینی افزود: ظعف استراتژی و رویکردهای خاص بهره وری، عدم اهتمام مدیریت دولتی به بهره‌وری و ضعف نظام جامعه بهره وری و ضعف در هدف‌گذاری ها از مهم ترین آسیب ها و چالش های اساسی مدیریت بهره‌وری نظام اداری در کشور است که باید برای رفع این مشکلات تلاش اساسی انجام شود.

اگر بهره وری در نظام اداری کشور به خوبی اجرایی شود باعث تقویت توانمندی های نظام اداری خواهد شد و مشارکت کارکنان و مدیران می‌تواند در این زمینه به تحول بزرگ در حوزه نظام اداری کشور منجر شود

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: اگر بهره وری در نظام اداری کشور به خوبی اجرایی شود باعث تقویت توانمندی های نظام اداری خواهد شد و مشارکت کارکنان و مدیران می‌تواند در این زمینه به تحول بزرگ در حوزه نظام اداری کشور منجر شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha