۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
گام دوم طرح جهش تولید در دیم‌زارها| سهم گلستان افزایش یافت
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان خبرداد؛

گام دوم طرح جهش تولید در دیم‌زارها| سهم گلستان افزایش یافت

گرگان- سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان به ۷۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری افزایش یافت.

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان به ۷۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری افزایش یافت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید نام گذاری شد و طرح جهش تولید در دیمزارها در همین راستا و با اهدافی در چند استان کشور از جمله گلستان به مدت پنج ساله با جدیت تمام اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح به کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح برای افزایش محصولات کشاورزی بخصوص کلزا، گندم و جو و علوفه که وابسته به نزولات آسمانی و دیم هستند، انجام می شود.

سلمان زاده بیان کرد: افزایش تولید در دیمزارها با استفاده از ادوات و روش های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذرمال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زراعی محصولات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان مورد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی همچنین برخورداری از بیمه یارانه‌ دار محصولات کشاورزی است. 

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال گذشته، اضافه کرد: سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته که شامل ۴۰ هزار هکتار کلزا دیم، ۱۷ هزار هکتار گندم دیم، ۱۰ هزار هکتار جو دیم و سه هزار هکتار سایر محصولات علوفه ای است.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha