۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
زیان بانک آینده دو ساله ۲۲ برابر شد!
بانک آینده ۵۴۰۰ میلیارد تومان ملک دارد

زیان بانک آینده دو ساله ۲۲ برابر شد!

بانک آینده جزییات زمین و ساختمان‌های تحت مالکیت و تملیک شده خود را منتشر کرده که براساس آن این بانک تا ۳۱مرداد، ۲۱۵ قطعه زمین و واحد مسکونی و تجاری را به ارزش ۵هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان تملیک کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، بانک آینده براساس آخرین نامه ارسالی بانک مرکزی برای برگزاری مجمع عمومی منتهی به سال ۱۳۹۸ آن بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد، بیش از ۲۱۵ قطعه زمین، واحد مسکونی و تجاری را به ارزش  ۵هزار و ۴۸۳ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۸۹ تومان تملیک کرده است.

براساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شده‌اند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان»، در گزارش فعالیت هیأت مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده، افشا کنند.

در ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان، جدولی پیوست شد که بر این اساس، فهرست زمین و ساختمان‌های ناشران، باید طبق مختصات عنوان شده در این جدول، منتشر شود. همچنین مبالغ مندرج در جدول یاد شده باید با مبالغ متناظر آنها طبق آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مطابقت داشته باشد.

این بانک همچنین ارزش ۵۰۰ ساختمان و زمین مربوط به شعبات و دیگر دارایی‌های خود را بیش از ۲۲۰ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان اعلام کرده است.

براساس صورت‌های مالی منتشر شده بانک آینده، این بانک در سال ۹۷ زیانی بیش از یک هزار میلیارد تومان داشته است که این رقم زیان در سال ۹۸ به بیش از ۸ هزار میلیارد افزایش یافته است. ولی با توجه به نامه اخیر بانک مرکزی، این زیان از ۸ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

براین اساس زیان انباشته بانک آینده در دوره مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹،   که پیش از این ۱۷ هزار میلیارد اعلام شده بود، به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و به این ترتیب زیان این بانک از سال ۹۷ تا سال پایان ۹۹ ۲۲ برابر شده است.

محمد فطانت مدیرعامل بانک آینده در این راستا در نامه‌ای به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه شرکت فرابورس تاکید کرده که از زمان وصول این نامه، جلسات متعددی را با مسئولان بانک مرکزی در راستای اصلاحات مورد نظر نهاد ناظر پولی برگزار کرده و کماکان پیگیر نتیجه مذاکرات یاد شده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha