۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
ایران شصت و ششمین صادرکننده لیموترش در ۲۰۲۰| کاهش ۶۶ درصدی صادرات
کشورهای اروپایی پیشرو در صادرات لیموترش

ایران شصت و ششمین صادرکننده لیموترش در ۲۰۲۰| کاهش ۶۶ درصدی صادرات

در حالی که ارزش صادراتی لیموترش در ۲۰۲۰ بیش از سه و نیم میلیارد دلار بوده، ایران با صادراتی به ارزش ۴۳۷ هزار دلار در جایگاه ۶۶ دنیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: ارزش بازار لیمو ترش صادراتی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳.۸ میلیارد دلار بوده و بر اساس آمار جهانی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، ارزش این میوه های صادراتی خاص ۱۲.۲ درصد افزایش  یافته است.

 ایران  در سال ۲۰۲۰ صادراتی به ارزش ۴۳۷ هزار دلار انجام داده است و در جایگاه ۶۶ دنیا قرار گرفته است

ایران به عنوان شصت و ششمین صادر کننده، صادراتی به ارزش ۴۳۷ هزار دلار انجام داده است
از سوی دیگر بر اساس گزارشات منتشر شده نام « اسپانیا، مکزیک، آفریقای جنوبی، هلند و ترکیه» در سال ۲۰۲۰ به عنوان ۵ کشور برتر صادراتی محصول لیمو و لیموترش به ثبت رسیده است که در مجموع بیش از ۶۶ درصد بازار صادراتی این محصول را به خود اختصاص داده اند.

نام کشور ایران نیز در بین لیست صادر کننده محصول لیمو و لیموترش قرار دارد. به طوری که بر اساس آمار منتشر شده ایران نیز در سال ۲۰۲۰ صادراتی به ارزش ۴۳۷ هزار دلار انجام داده است و در جایگاه ۶۶ دنیا قرار گرفته است.

اسپانیا؛ بزرگترین صادر کننده لیموترش ۲۷ درصد از کل محموله های صادراتی را در بازارهای جهانی فروخت
در واقع بر اساس این گزارشات کشور اسپانیا به عنوان بزرگترین صادر کننده میوه لیمو و لیموترش در مدت نامبرده با انجام صادراتی به ارزش یک میلیارد دلار بیش از ۲۷ درصد از کل این محصول را در بازارهای جهانی صادر کرده است.

کشور مکزیک نیز با صادراتی به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار دومین صادر کننده بزرگ بوده و سهمی ۱۴ درصدی در این بازار داشته است. این در حالی است که این کشور صادرات خود را نسبت به ۲۰۱۹ به میزان ۵ درصد کاهش داده است.

آفریقای جنوبی نیز به عنوان سومین صادر کننده این محصول در مدت نامبرده صادراتی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار انجام داده است. این در حالی است که این کشور صادرات خود را نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش داده است.

هلند نیز چهارمین صادر کننده این محصول بوده و صادراتی به ارزش ۳۲۹ میلیون دلار انجام داده است. ترکیه نیز با دارا بودن ۷ درصد از سهم این پنجمین صادر کننده این محصول بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده، ایران صادرات لیموترش را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۶۶ درصد کاهش داده است

ایران صادرات لیموترش را در سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۶ درصد کاهش داد
در این میان داده های آماری نشان می دهد که کشور ایران نیز جزو کشورهایی بوده است که صادرات خود را کاهش داده است به طوری که در سال ۲۰۲۰ صادرات لیمو و لیموترش را به میزان ۶۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کم کرده است. البته به جز ایران کشورهای دیگری نیز صادرات خود را کاهش داده اند که از جمله این کشورها می توان به سه کشور برتر در این حوزه یعنی  «ایالات متحده، مکزیک و شیلی» اشاره کرد که فروش لیمو و لیموترش صادراتی خود را به ترتیب به میزان ۷.۶ درصد، ۵.۳ درصد و ۱.۴ درصد کاهش داده اند.

پیشگامی اروپا در صادرات لیمو و جایگاه سومی آسیا
از منظر قاره ای نیز تامین کنندگان در اروپا بالاترین ارزش لیمو و لیموترش صادراتی را در طول سال ۲۰۲۰ با محموله هایی به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار رقم زده اند و به این ترتیب ۴۳ درصد از کل این محصول صادراتی را انجام داده اند.

در رتبه دوم صادرکنندگان آمریکای شمالی با فروش ۱۸.۷ درصد از کل لیموی صادراتی قرار گرفته اند. این در حالی است که کشورهای آسیایی نیز بیش از ۱۳ درصد از کل لیموهای صادراتی را در بازارهای جهانی فروخته اند و به این ترتیب در جایگاه سوم قرار گرفته اند.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha