۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مراودات مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گسترده‌تر می‌شود
استاندار اردبیل:

مراودات مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گسترده‌تر می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان به عنوان یک ارتباط قدیمی، مستحکم‌تر از قبل ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدحامد عاملی ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان ریشه قدیمی دارد و این ارتباط در حوزه های مختلف مستحکم‌تر از قبل، ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: ارتباط ایران با جمهوری آذربایجان پیوند فامیلی دارد که نباید هیچ گاه این ارتباط کمرنگ شود، چرا که این ارتباطات دو کشور یک وجهی نیست و همواره در ابعاد مختلف فرهنگی، مدنی و عاطفی جریان دارد که انتظار می‌رود در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشود.

استاندار اردبیل ادامه داد: رشد گردشگری و گسترش روابط اقتصادی بین طرفین به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و به همین منظور رابطه اقتصادی استان اردبیل با کشور همسایه از طریق مرز بیله‌سوار و نخجوان و آستارا بیش از سایر مناطق کشورمان انجام می‌شود.

عاملی بیان کرد: برخی افراد سودجو با شایعه‌پراکنی و کارهای ناشایست به دنبال بر هم زدن ارتباطات دو کشور هستند که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی تصریح کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، در جنگ دوم قره باغ از جمهوری آذربایجان حمایت شده و همچنان این حمایت‌ها با جدیت ادامه دارد و مراودات اقتصادی ما با کشور همسایه شمالی، روز به روز بهتر و گسترده‌تر خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به این که توجه به حواشی و شایعات بیگانگان قابل قبول نیست، بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ داشتن بیشترین مرز مشترک با جمهوری آذربایجان مراودات بیشتری نیز دارد که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و خوشبختانه امنیت و آرامش در مرزها برقرار است.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha