۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
هنرستانهای قزوین در تولید ماسک و اقلام بهداشتی مشارکت می کنند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

هنرستانهای قزوین در تولید ماسک و اقلام بهداشتی مشارکت می کنند

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: به منظور مشارکت دانش آموزان و معلمان در اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا هنرستانهای استان وارد تولید ماسک و اقلام بهداشتی شده اند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، حسن علی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بازدید از هنرستان دخترانه اخلاص که تولید ماسک بهداشتی را آغاز کرده است گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که برای رها شدن از ویروس کرونا همه باید احساس مسئولیت کنند و وارد کار شوند.

وی بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان بویژه آموزش و پرورش باید در اولویت باشد تا بتوان از این بلای خانمانسوز نجات یافت.

اصغری تصریح کرد: تقویت حس مشارکت در میان مردم، دانش آموزان و معلمان می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش کمک کند لذا در همین راستا ظرفیت هنرستان‌های استان را فعال کرده و در اختیار ستاد استانی قرار داده ایم تا در تولید اقلام بهداشتی استفاده شوند.

وی گفت: برای تأمین بخشی از نیازهای بهداشتی در هنرستان‌های استان زمینه تولید ماسک بهداشتی مهیا شده و با کمک بسیجیان توانسته ایم بخشی از نیازها را تأمین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: شاید تأثیر روانی این مشارکت از تولید محصولات بهداشتی آن اثربخش تر و مهم‌تر باشد و بتواند گروه‌های دیگری را به مشارکت تشویق کند.

اصغری اظهار داشت: در استان قزوین ۱۰۵ هنرستان و مدارس کاردانش داریم که در حال حاضر در ۱۵ هنرستان تولید ماسک و اقلام بهداشتی آغاز شده است.

صدیقه امین زاده فرمانده حوزه بسیج خواهران ام البنین هم در این بازدید گفت: در شرایطی که کشور و استان درگیر ویروس مهلک کرونا شده و کادر درمانی و نیز مردم به اقلام بهداشتی نیاز شدید دارند همه باید احساس مسئولیت کرده و به میزان توان خود برای کمک به مسئولان وارد میدان شویم.

وی افزود: بسیج پایگاه ناحیه امام رضا (ع) در شهرستان البرز دارای ۱۵ پایگاه است که همه آنها وارد تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده شده‌اند و در حال حاضر روزانه ۱۵ هزار عدد ماسک در این پایگاه‌ها تولید و روانه مراکز درمانی می‌شود.

امین زاده تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان هنرستان‌ها در اختیار بسیج قرار گرفته تا از امکانات آن برای تولید اقلام بهداشتی استفاده شود.

کد خبر: ۱۱٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha