۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کابل خودنگهدار جایگزین ۲۰ هزار کیلومتر شبکه مسی
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر خبر داد

کابل خودنگهدار جایگزین ۲۰ هزار کیلومتر شبکه مسی

صادقی، مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر، از جایگزینی ۲۰ هزار کیلومتر شبکه مسی با کابل خودنگهدار در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود صادقی، مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با اشاره به اینکه استان‌های خراسان شمالی، مشهد، لرستان، شیراز و اهواز بطور کامل شبکه مسی را با کابل خودنگهدار تعویض کرده اند گفت: نصب این کابل‌ها ۳ تا ۴ برابر قطعی‌های برق ناشی از حوادث را کاهش و کیفیت خدمات دهی را در شبکه برق افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تعویض شبکه مسی در استان‌های حاشیه خزر و خلیج فارس به دلیل رطوبت بالا گفت: در این استانها، استعداد زیادی برای فرسودگی شبکه و در نتیجه بروز خاموشی ناشی از حوادث وجود دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ درصد شبکه برق کشور فرسوده است ادامه داد: فرسودگی شبکه، دلیل اصلی بروز خاموشی در اثر حوادث است این درحالیست که اعتبارات این بخش بیشتر در بخش تولید مصرف می‌شود.

صادقی با اشاره به مشکلات موجود در اقتصاد برق و ضعف ناشی از این روند در اجرای طرح‌ها گفت: فرسودگی شبکه، همچنین تلفات شبکه برق را افزایش می‌دهد که این موضوع خدمات دهی را در این بخش با اختلال مواجه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha