۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
محصولات افزودنی پروبیوتیکی داخلی ۵۰ درصد ارزانتر از اروپایی است
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با بازار مطرح کرد

محصولات افزودنی پروبیوتیکی داخلی ۵۰ درصد ارزانتر از اروپایی است

نیکخواه مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محصولات افزودنی بر پایه پروبیوتیک داخلی تا ۵۰ درصد ارزانتر از نمونه های اروپایی است و لذا علیرغم تورم ۶ ماه اخیر تولید این محصولات در کشور همچنان اقتصادی است.

بازار؛ گروه کشاورزی: محسن نیکخواه مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان که در حوزه تولید محصولات افزودنی بر پایه پروبیوتیک در صنعت پرورش حیوانات فعالیت دارد در گفتگو با خبرگزاری بازار گفت: با توجه به اینکه دانشی که برای شرکت توسعه داده ایم بر پایه زیست فناوری و بنیان بیوشیمی سلولی است لذا برای هر موجود زنده و هر حیوان قابل پرورشی که در مقیاس صنعتی روی آن کار شود از دام و طیور گرفته تا زنبور عسل ما محصولاتی داریم که می توانیم به افراد و شرکت های متقاضی ارائه بدهیم که غالبا برای رفع مشکلاتی است که در سیستم گوارشی این حیوانات ایجاد می شود.

نیکخواه در خصوص تفاوت تولیدات دانش بنیان با تولیدات شرکتهای غیر دانش بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در بحث پایه می توان گفت فرایند، محصول یا تکنولوژی یا  دانشی را در یک زنجیره از صنعت ایجاد می کنند که تاکنون وجود نداشته است. به عبارت دیگر عمده محصولات دانش بنیان پیشتاز در کشور هستند.

نوآوری شرکتهای دانش بنیان این است که  چالشی که در صنعت مورد هدف وجود داشته را بر مبنای تحقیق و توسعه حل کرده اند

شرکتهای دانش بنیان محصولاتی به بازار عرضه می کنند که تا به حال در کشور وجود نداشته است
وی ادامه داد: ویژگی و مزیت بعدی شرکت های دانش بنیان این است که محصولات شرکتهای دانش بنیان بر پایه تحقیق و توسعه در تولید و توسعه آن محصولات است.

نیکخواه تصریح کرد: به عنوان مثال خود ما در سال ۹۷ تنها یک محصول داشتیم و امروز ۲۱ قلم محصول را بر پایه همین تکنولوژی که توسعه داده ایم عرضه می کنیم لذا چون عمده فشار روی تحقیق و توسعه است وجه تمایز شرکت های دانش بنیان با شرکتهای معمولی این است که محصولاتی که تاکنون وجود نداشته را عرضه می شود.

وی گفت: به عبارت ساده تر نوآوری شرکتهای دانش بنیان این است که یک چالشی که در صنعت مورد هدف مثل صنعت دامداری، طیور و غیره وجود داشته را بر مبنای تحقیق و توسعه حل کرده اند.

محصولات افزودنی بر پایه پروبیوتیک که در کشور تولید می شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به نمونه های اروپایی ارزانتر هستند

تفاوت قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی محصولات افزودنی بر پایه پروبیوتیک داخلی با نمونه های وارداتی اروپایی
نیکخواه در خصوص تفاوت قیمت محصولات افزودنی بر پایه پروبیوتیک که توسط شرکتهای دانش بنیان تولید می شود با محصولاتی که از دیگر کشورها وارد کشور می شود نیز گفت: محصولاتی که در کشور تولید می شود به لحاظ تفاوت در قیمت تمام شده مواد اولیه، هزینه نیروی انسانی، و هزینه تاسیسات مثل برق و گاز در شرایط فعلی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به نمونه های اروپایی ارزانتر هستند.

وی افزود: در واقع اگرچه این درصد ارزانتر بودن به دلیل تورم ۶ ماه اخیر در حال کمتر شدن است اما تولید این نوع محصولات افزودنی بر پایه پروبیوتیک در کشور همچنان اقتصادی است.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha