۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
بازدید استاندار کرمان از مناطق زلزله زده زرند| میزان خسارت ظرف ۴۸ ساعت اعلام می شود
فیلم استان ها؛

بازدید استاندار کرمان از مناطق زلزله زده زرند| میزان خسارت ظرف ۴۸ ساعت اعلام می شود

کرمان- زینی وند، استاندار کرمان با اشاره به بازدید از مناطق زلزله زده زرند گفت: میزان خسارت ناشی از زمین لرزه ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام می شود.

علی زینی وند در حاشیه بازدید از روستای دهزوییه از توابع بخش مرکزی زرند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بررسی های کارشناسی برای تعیین دقیق خسارت ناشی از زمین لرزه ۵.۱ ریشتری یزدانشهر در حال انجام است و نتیجه این بررسی ها ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام می شود.

وی خسارت ناشی از زمین لرزه گفته شده را اندک دانست و گفت: توجه به مقاوم سازی طی سال های اخیر در استان کرمان باعث شده در زمین لرزه ای با این شدت، تلفات جانی نداشته باشیم و خسارت مالی هم گسترده نباشد.

زینی وند بیان کرد: افرادی که با توجه به وضعیت خانه هایشان نیاز به اسکان موقت داشته باشند با تایید فرمانداری، هلال احمر و بخشداری در اسرع وقت اسکان موقت داده می شوند.

استاندار کرمان بیشترین خسارت را مربوط به روستای دهزوییه دانست و افزود: برخی منازل این روستا بیش از ۸۰ درصد خسارت دیده اند.

وی با اشاره به خسارت زمین لرزه به زیرساخت ها، مسکن، قنات ها و جاده ها گفت: به زودی میزان خسارت وارده مشخص می شود.

زینی وند گفت: کرمان استانی حادثه خیز است و باید با انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش هر چه بیشتر خسارت های حرکت کنیم.

زینی وند با بیان اینکه بازسازی و نوسازی در مناطق زلزله زده با قید فوریت آغاز می شود، افزود: در حال حاضر مشکلی در منطقه نداریم و ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند در حالت آماده باش است.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha