۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
سهم ۵.۴ تریلیون دلاری چین از اقتصاد دیجیتال| تلاش پکن برای تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد دیجیتال جهان
روزنامه خلق چین گزارش داد؛

سهم ۵.۴ تریلیون دلاری چین از اقتصاد دیجیتال| تلاش پکن برای تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد دیجیتال جهان

روزنامه خلق چین با انتشار گزارشی آماری از تلاش گسترده پکن برای تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد دیجیتال جهان، از سهم ۵.۴ تریلیون دلاری چین از اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، روزنامه خلق چین با انتشار مطلبی در خصوص تلاش چین برای توسعه زیرساخت های لازم برای رونق اقتصاد دیجیتال اعلام کرد که پکن در تلاش برای تقویت نقاط قوت جدید این کشور در اقتصاد دیجیتال، قابلیت های زیر ساختی خود را در توسعه اقتصاد دیجیتال تقویت کرده و کیفیت اقتصاد دیجیتال را افزایش خواهد داد. 

در گزارش این روزنامه چینی آمده است با توسعه سریع فناوری های نوظهور دیجیتالی، مانند محاسبات ابری، داده های بزرگ، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال به فعال ترین و تأثیرگذارترین بخش صنعتی با سریع ترین رشد تبدیل شده است. دامنه و مقیاس اقتصاد دیجیتال نیز بسیار گسترده شده است و محصولات، خدمات، شیوه های تجاری و صنایع فراوانی را در بر می گیرد.

در سال های اخیر، صنعت فناوری جهانی با رقابت فزاینده ای روبرو شده است. برخی از اقتصادهای بزرگ از هیچ تلاشی برای تقویت طرح خود در زمینه نوآوری های فناوری دیجیتال، استانداردهای فنی و قوانین بین المللی مضایقه نکرده تا بتوانند از فرصت های موجود در رقابت استفاده کنند.

با توجه به بازار عظیم داخلی، چین توسعه زیرساخت ها را سرعت بخشیده، نوآوری های تکنولوژیکی را تقویت کرده و اقتصاد دیجیتالی را با سرعت زیادی پیش برده است. چین دارای مزایای رقابتی در میزان مصرف و اینترنت است و به یک نیروی اصلی برای ارتقاء توسعه اقتصاد دیجیتال جهانی تبدیل شده است.

در جریان سیزدهمین برنامه توسعه پنج ساله (۲۰۱۶-۲۰۲۰)، چین بزرگترین شبکه فیبر نوری و ۴G جهان را ایجاد کرد که بیش از ۹۹ درصد روستاهای سراسر کشور به هر دو فناوری متصل شدند. تعداد ایستگاه های اینترنت ۴G نیز بیش از نیمی از کل ایستگاه های جهانی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس وایت پیپر منتشر شده توسط آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، اقتصاد دیجیتال چین در سال گذشته نزدیک به ۵.۴ تریلیون دلار ارزش داشت و در رتبه دوم جهان قرار گرفت. این نشان دهنده رشد سالانه ۹.۶ درصدی است که این بالاترین نرخ رشد در جهان محسوب می شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha