۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
استقبال کره جنوبی از پیوستن به قرارداد تجاری Depa برای توسعه اقتصاد دیجیتال بین الملل

استقبال کره جنوبی از پیوستن به قرارداد تجاری Depa برای توسعه اقتصاد دیجیتال بین الملل

کره جنوبی از علاقمندی خود به شراکت تجاری با نیوزلند و شیلی در زمینه اقتصاد دیجیتال خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری بازار، کره جنوبی از علاقمندی خود به شراکت تجاری با نیوزلند و شیلی در زمینه اقتصاد دیجیتال خبر داد. 

بر اساس این گزارش، وزرا و مقامات ارشد سه کشور نیوزلند، شیلی و سنگاپور که سال گذشته قرارداد سه جانبه ای برای توسعه اقتصاد دیجیتال تحت عنوان «توافق شراکت تجاری» (Depa) به امضا رسانده بودند، اکنون از تمایل خود برای اجرایی سازی آن با توجه به کاهش تعطیلات و خطر کرونا در جهان خبر داده اند. 

در همین راستا وزارتخانه های تجارت و صنعت و ارتباطات کره جنوبی با صدور بیانیه ای مشترک از آغاز فرآیند اجرایی شدن این قرارداد با نظارت سنگاپور خبر دادند. 

لازم به ذکر است قرارداد Depa شامل مجموعه ای از مقررات مربوط به اقتصاد دیجیتال و در چارچوب قرارداد همکاری مشترک سه کشور بوده و هدف از آن، قابلیت بهره برداری یکسان از سیستم های دیجیتال در کشورهای مختلف است. 

Depa پیشتر در ماه ژانویه میان دو کشور نیوزلند و شیلی نهایی شده و  از ماه آگوست اجرایی شد. 

در همین راستا، وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی نیز طی سخنانی با استقبال از عملیاتی شدن این قرارداد میان نیوزلند و شیلی گفت: ما نیز به دنبال همکاری با نیوزلند و شیلی در راستای تسهیل مذاکرات مربوط به پیوستن کره جنوبی به این توافقنامه هستیم. 

از جمله مزایای این قرارداد تجاری می توان به راه اندازی سیستم صدور صورتحساب یکسان در مبادلات تجاری نیوزلند و سنگاپور اشاره کرد که روند حسابرسی و پیگیری تراکنش ها را بسیار ساده و شفاف خواهد کرد. با این حساب، تفاوتی میان صورتحساب صادر شده از سوی یک شرکت نیوزیلندی یا سنگاپوری نبوده و با وضع مقررات تجاری مشترک میان دو کشور، چارچوب این معاملات در هر دو کشور یکسان خواهد بود.

در حال حاضر، بیش از ۴۰ هزار واحد صنعتی و تجاری از هر دو کشور نیوزلند و شیلی از سیستم صورتحساب یکسان در قالب قرارداد Depa استفاده می کنند که تنها طی دو ماه گذشته از اجرایی سازی توافقنامه تجاری میان دو طرف، این سیستم کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور کرده است. 

کد خبر: ۱۱۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha