۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی تعیین شد
با حکم وزیر اقتصاد؛

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی تعیین شد

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی «علی فکری» را به ریاست سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران منصوب کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، احسان خاندوزی در این حکم استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای مقابله با تحریم‌ اقتصاد ایران، اولویت‌دهی به جلب و جذب سرمایه خارجی و اخذ وام و اعتبار از کشورهای خارجی و همچنین پیگیری اجرای قراردادهای ذیل توافق ۲۵ ساله و بلندمدت با طرف‌های تجاری آسیایی و منطقه‌ای شده است.

اولویت‌دهی به جلب و جذب سرمایه خارجی و اخذ وام و اعتبار از کشورهای خارجی در جهت اهداف برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی و تلاش برای وصول اقساط وام‌ها و اعتبارات پرداختی به دولت‌ها و موسسات خارجی و بین‌المللی و پیگیری امور مربوط به پرداخت اقساط وام‌ها و اعتبارات دریافتی از دولت ها و مؤسسات خارجی و بین‌المللی، از دیگر اولویت‌هایی است که وزیر اقتصاد در حکم‌ انتصاب رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، خواستار تحقق آنها شده است.

سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در تیرماه سال ۱۳۵۴ و به‌منظور هدایت و انجام مجموعه‌ای از وظایف که پیشتر توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی به انجام می‌رسید، تاسیس شد.

مجموعه وظایف محوله به سازمان نوع به امور بین‌المللی و روابط خارجی کشور مربوط می‌شوند. سازمان وظایف خود را مطابق اساس‌نامه و سایر قوانین و مقررات، از جمله قوانین و مقررات ناظر بر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، سرمایه‌گذاری ایرانیان در خارج از کشور، تامین مالی خارجی اعم از اعطای وام و اعتبارات به سایر کشورها یا استقراض از منابع بین‌المللی و قوانین و مقررات ناظر بر ایجاد و هماهنگی و گسترش روابط با سایر کشورها و مناطق جهان موسسات و نهادهای مالی و بین المللی به انجام می رساند.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha