۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کمبود جنگلبان داریم | احیای هزار و ۸۰۰ رشته قنات در کشور
رئیس سازمان جنگل ها مطرح کرد؛

کمبود جنگلبان داریم | احیای هزار و ۸۰۰ رشته قنات در کشور

نور- رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به کمبود جنگل بان گفت: جنگلبانان موجود از نظر وضعیت استخدامی نیز دارای مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور پیش ازظهر یکشنبه در حاشیه همایش بین المللی جوانان حفاظت خاک و آب در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد اعتبارات سازمان در سال جاری اظهار داشت: هنوز با وضعیت مطلوب در این بخش فاصله داریم و امیدواریم تخصیص اعتبر رشد داشته باشد.

وی با اظهار اینکه ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور در معرض فرسایش آبی و خاکی هستند، از اجرای طرح های آبخیزداری در ۳۱ میلیون هکتار از عرصه ها خبر داد و گفت: باید با اجرای طرح های آبخیزداری، تزریق آب به سفره های زیرزمینی فرایند فرسایش خاک را مهار کنیم.

منصور در پاسخ به وضعیت قنات ها و احیای آن با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۵۰۰ رشته قنات در کشور گفت: سال قبل هزار و۸۰۰ رشته قنات که برخی حدود دو دهه کم آب یا بی آب بودند، احیا شدند.

رئیس سازمان جنگل ها احیای قنات را در مهاجرت معکوس به روستاها موثر دانست و در پاسخ به خبرنگار بازار درباره کمبود جنگل بان نیز گفت: علاوه بر کمبود جنگلبان از نظر وضعیت استخدامی جنگل بانان موجود دارای مشکل و وابسته به اجرای طرح های جنگلداری هستند.

وی یادآور شد: در درجه اول باید نسبت به رفع مشکل استخدامی جنگلبانان موجود اقدام کنیم و سپس برای جذب و کمبود نیرو اقدام شود.

رئیس سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه پایگاه اطفای حریق هوایی در جنگل های مازندران راه اندازی می شود، افزود: در حال حاضر این پایگاه در گلستان فعالیت دارد و مسئله مهم در ایجاد پایگاه، تامین بالگرد به شمار می رود و امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف از جمله سازمان مدیریت بحران و نیروهای مسلح در این بخش اقدام شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha