۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
لزوم تغییر در تعطیلات برای بازیابی اقتصاد در دوران پساکرونا

لزوم تغییر در تعطیلات برای بازیابی اقتصاد در دوران پساکرونا

علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی نوشت: اگر به گونه‌ای تعطیلی‌ها را ساماندهی کنیم که دو یا سه سری تعطیلی بلند مدت در سال ۹۹ داشته باشیم، آن وقت خسارت بزرگی که به واسطه کرونا به صنعت گردشگری ما وارد شده است، تا حد قابل قبولی جبران می شود.

به گزارش بازار، دکتر علی سعدوندی، کارشناس مسائل اقتصادی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پیرامون لزوم تغییر در تعطیلات امسال نوشت: متأسفانه تعطیلات ما هیچ ساختار و راهبرد مشخصی ندارد. من توصیه اکید می‌کنم اگر ممکن است حتی به صورت موقت برای سال ۱۳۹۹ ما یک تقویم تعطیلاتی مدرن داشته باشیم.

این تقویم چند محور می‌تواند داشته باشد. اول اینکه روز نیمه تعطیل ما که روزی است که مردم باید به کارهای شخصی و اداری‌شان بپردازند، از روز پنجشنبه به روز شنبه منتقل شود. این اقدام می‌تواند تأثیر خوبی بر اقتصاد ایران و ریکاوری آن بعد از بحران کرونا داشته باشد.

راهکار دیگر این است که برخی از تعطیلات ما اگر در وسط هفته است، به ابتدا یا انتهای همان هفته انتقال پیدا کند. به نظر من در سال ۹۹ بسیاری از تعطیلات ما می تواند جا به جا شود یعنی اگر مثلاً وسط هفته یک روز تعطیل می افتد، آن تعطیلی را میتوانیم به روز مثلاً شنبه و یکشنبه منتقل کنیم.

اگر به گونه‌ای تعطیلی‌ها را ساماندهی کنیم که دو یا سه سری تعطیلی بلند مدت آخر هفته در سال ۹۹ داشته باشیم، آن وقت خسارت بزرگی که به واسطه کرونا به صنعت گردشگری ما وارد شده است، تا حد قابل قبولی جبران می شود. در غیر این صورت تا سالیان سال بعضی از بخشهای خدماتی دچار مشکل خواهند بود.

کد خبر: ۱۱٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha