۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری کشور راه‌اندازی شد
رئیس سازمان جنگل ها:

مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری کشور راه‌اندازی شد

نور- رئیس سازمان جنگل‌ها از راه‌اندازی مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری با کمک سازمان‌های بین المللی در مناطق خشک و نیمه خشک کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور صبح یکشنبه در سومین همایش بین المللی جوانان حفاظت خاک و آب دردانشگاه تربیت نور  با بیان اینکه منابع آب و خاک کشور توسط عواملی نظیر فرسایش های آبی، بادی، تغییر اقلیم، آلودگی و غیره در معرض تهدید است، اتخاذ رویکرد پیشگیرانه برای حفاظت از این منابع را ضروری خواند.

وی با اظهار اینکه از دست دادن منابع آبی و خاکی براثر عوامل مختلف سبب بروز میلیاردها تومان خسارت به زیرساخت ها و مزارع و اراضی کشاورزی می شود، توجه به رویکرد پیشگیرانه برای حفاظت از منابع را الزامی برشمرد.

وی توجه به آبخیزداری را از راه‌های اساسی و کم هزینه برای حفاظت منابع آبی و خاکی ذکر کرد و گفت: اثراث اجرای این طرح در کاهش فرسایش و تخریب منابع آبی و خاکی کاملا مشهود است.

رئیس سازمان جنگل‌ها با اظهار اینکه اقدامات آبخیزداری نباید تعطیل شود، داشتن نگرش و جامعیت در اجرای این طرح را مهم برشمرد و گفت: مشارکت جوامع محلی و جوانان برای اجرای مدیریت جامع آبخیزداری اصل مهم به شمار می رود.

منصور از راه اندازی مرکز بین المللی مدیریت جامع آبخیزداری با کمک با سازمان‌های بین المللی نظیر یونسکو در مناطق خشک و نیمه خشک کشور خبر داد و گفت: مدیریت جامع آبخیزداری و حفاظت از منابع آب و خاک هدف مهم اجرای این طرح است.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha