۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
امکان وضع جریمه و تمهیدات تنبیهی از سوی سئول علیه شرکت اپل
یک مقام کمیسیون ارتباطات کره جنوبی خبر داد؛

امکان وضع جریمه و تمهیدات تنبیهی از سوی سئول علیه شرکت اپل

در پی طفره رفتن شرکت اپل از ایجاد تنوع در درگاه پرداختی جهت اتصال به فروشگاه اپ استور، کمیسیون ارتباطات کره جنوبی از امکان وضع جریمه سنگین و برخی اقدامات تنبیهی علیه این شرکت آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی اقدام شرکت اپل برای مجبور کردن توسعه دهندگان نرم افزاری این سیستم عامل پرطرفدار برای استفاده از درگاه پرداختی این شرکت و عدم صدور اجازه برای استفاده ازدرگاه های مشابه پرداخت، دولت کره جنوبی به شدت به این اقدام شرکت آمریکایی اعترضا کرده و تهددی کرد که در صورت ادامه این روند، علیه شرکت اپل اقامه دعوا خواهند کرد. 

بر اساس این گزارش، گفته می شود این اقدام اپل پس از آن صورت می گیرد که دولت کره جنوبی با اصلاح قانون تجارت مخابرات در ماه آگوست و کاهش سیطره اپل و گوگل بر بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند موجود در کره جنوبی، استفاده از درگاه پرداخت اپل برای استفاده در اپ استور را محدود کرده و خواستار استفاده اپل از درگاه های پرداخت کره ای شد. 

یک مقام کمیسیون ارتباطات کره (KCC) در خصوص این موضوع به رویترز گفت که این قانون ماه گذشته به اجرا درآمد؛ اما اپل به دولت کره جنوبی گفته است که از رویه پیش پیروی می کند و نیازی به تغییر سیاست فروشگاه برنامه خود ندارد. 

اما در پی اقام اخیر اپل، یک مقام  کمیسیون ارتباطات کره گفت که کشورش در حال رسیدگی به موضوع بوده و در نظر دارد از این شرکت آمریکایی شکایت کند. 

این مقام آگاه گفت: نهاد رگولاتور ما از دفتر اپل در کره جنوبی درخواست خواهد کرد تا در زمینه پرداخت، اختیار بیشتری در اختیار قرار داده و در صورت عدم پایبندی اپل، اقداماتی مانند تحقیقات حقیقت یابی را به عنوان پیش زمینه اعمال جریمه ها یا مجازات های دیگر در نظر می گیرد؛ موضوعی که اپلهنوز به آن واکنش نشان نداده است. 

اما شرکت گوگل با ارسال پیامی رسمی به کمیسیون ارتباطات کره جنوبی گفته که مقررات جدید این کمیسیون از جمله امکان استفاده از شرکت های پرداخت ثالث در فروشگاه گوگل را رعایت خواهد کرد و هفته آینده در همین خصوص با رگلاتور تنظیم مقررات تجاری کره جنوبی مذاکره خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha