۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
دهلی نو استفاده از رمزارزها را آزاد کند| باید برای مبادله بیت کوین قانونگذاری کرد
رهبر گروه راستگرای وابسته به دولت هند:

دهلی نو استفاده از رمزارزها را آزاد کند| باید برای مبادله بیت کوین قانونگذاری کرد

یک گروه راستگرای هندو وابسته به دولت هند خواستار قانونی شدن فعالیت رمز ارزها و پلتفرم های پخش فیلم اینترنتی در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، یک گروه راستگرای هندو وابسته به دولت هند خواستار قانونی شدن فعالیت رمز ارزها و پلتفرم های پخش فیلم اینترنتی (Video Streaming) در این کشور شد.

بر اساس این گزارش، «موهان باگهاوات» رئیس گروه راستگرای «راشتریا سوایام سواک» که پدر معنوی و ایدوئولوژیک «نارندرا مودی» نخست وزیر هند محسوب می شود طی سخنانی گفت: قانونی سازی اینها (رمز ارزها) منجر به ارمغان آوردن خیر جمعی برای جامعه خواهد شد. 

لازم به ذکر است استفاده از پلتفرم های بزرگ پخش فیلم های اینترنتی جهان مانند «نت فلیکس» و «آمازون ویدئو» طی سال های گذشته به شدت تحت پیگرد قانونی پلیس و نهادهای وابسته به حزب «باهارات جاناتان پارتی» به عنوان حزب حاکم راستگرا و هندو بوده اند.

لایه های محافظه کار حزب هندو مذهب حاکم بر هند معتقدند محتوای این فیلم ها با فرهنگ و ارزش های هندوئیسم در تضاد بوده و به همین دلیل در بسیاری از ایالت های هند، استفاده از این شبکه ها ممنوع می باشد.

باگهاوات اما در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رمز ارزها گفت: در مورد ارزی به نام بیت کوین، من نمی دانم کدام کشور و چه مقرراتی آن را می گرداند... اما دولت (هند) باید این کار را (قانونی سازی استفاده از بیت کوین) بکند. این کار باید انجام شود.

لازم به ذکر است اگرچه باگهاوات پدر معنوی مودی محسوب می شود، اما در بسیاری از موارد نیز دولت تحت امر نخست وزیر هند، از اجرای نصیحت های وی طفره رفته است. 

گفتنی است دولت هند در حال حاضر لایحه قانونی سازی ارزهای دیجیتال را آماده کرده و جهت بررسی به پارلمان این کشور ارسال کرده، اما با اینحال، دهلی نو اوایل امسال، هرگونه خرید و فروش و حتی نگهداری رمزارزها را ممنوع اعلام کرده است. 

رسانه های محلی در هند اعلام کرده اند که دولت این کشور به دنبال قانونی سازی استفاده از رمز ارزها به شرط پرداخت مالیات مربوط به مبادلات مالی بوده و در عوض تصمیم دارد امنیت مبادلات شهروندان خود در این زمینه را تضمین نماید.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha