۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
 تحقیق و تفحص از بورس به رای گذاشته می شود
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با بازار؛

تحقیق و تفحص از بورس به رای گذاشته می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: علاوه بر دعوت نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد برای پاسخگویی به علل افت شاخص ها در بازارسرمایه، قراراست هفته آینده نیز طرح تحقیق و تفحص از بورس در مجلس مطرح و به رای گذاشته شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «خبرگزاری بازار» گفت: نمایندگان مجلس از ناحیه مردم به دلیل آشفتگی بازار سرمایه تحت فشار هستند، با این وجود اخیرا در جلسه هئیت رئیسه مجلس پیشنهاداتی ارایه شد تا نمایندگان ملت در مجلس با برگزاری جلسه ای با سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و داریی عوامل افت شاخص ها و ازبین رفتن سرمایه های مردمی در بورس مورد بحث بررسی دقیق قرار گیرد تا برای ساماندهی و ثبات این بازار مهم اقتصادی که خیل عظیمی از مردم درآن سرمایه گذاری کرده و دچار زیان شده اند نسخه ای شفا بخش پیچیده شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر فراخوان وزیر اقتصاد به مجلس برای پاسخگویی به نوسانات بازار سرمایه و از بین رفتن سرمایه ی مردم؛ نمایندگان ملت قصد دارند هفته آینده نیز طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه را مطرح و در صحن علنی به رای بگذارند.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: در چنین شرایطی تیم اقتصادی دولت باید اقدامات خود را در راستای ثبات و رونق بازار سرمایه با برنامه ریزی دقیق و اصولی بکار گیرد و با سیاست گذاری های کارشناسانه مانع از تضرر بیش از این مردم در این بازار شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جابجایی اخیر مدیران بورسی می تواند پیام مثبتی به بازار دهد چرا که با پوست اندازی مدیریت در بازار سرمایه بی تردید تمهیدات لازم و تصمیماتی جدی برای رونق بخشی این بازار اتخاذ خواهد شد تا با حرکت اصولی در چنین مسیری بتوان حداقل مابقی اصل سرمایه فعالانی که با هدف سودآوری و کمک به رونق اقتصاد و تولید وارد بازارسرمایه شده اند سوخت نشود.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha