۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
افزایش شاخص سهام بورس های اروپا طی هفته اخیر
روند صعودی بازارهای مالی قاره سبز؛

افزایش شاخص سهام بورس های اروپا طی هفته اخیر

بازارهای مالی اروپا جمعه گذشته بهترین روند پیشرفت خود طی هفت ماه گذشته را تجربه کردند؛ روندی که تصور می شود طی هفته های آینده نیز با قدرت ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، بازارهای مالی اروپا جمعه گذشته بهترین روند پیشرفت خود طی هفت ماه گذشته را تجربه کردند. به گفته کارشناسان، با رفع بخش عمده ای از نگرانی ناشی از رکود تورمی و حرکت بازار به سمت روندی صعودی، سرمایه گذاران بار دیگر به سمت بازار بورس اروپا آمده اند. 

بر اساس این گزارش، شاخص بورس STOXX در روز جمعه با ۰.۷ درصد افزایش، به بالاترین رقم خود طی یک ماه گذشته رسیده و با ۲.۶ درصد سود ناشی از حرکت ناگهانی نمودارها به سمت صعودی شدن، توانست روندی بی نظیر را برای خود طی دو فصل گذشته رقم بزند. 

سهام بانک های اروپایی نیز روندی مشابه را تجربه کرده و با اصلاح قوانین مربوط به به وام وال استریت، بانک های قاره سبز نیز روندی صعودی را در پیش گرفته و سهام آنها ۱.۸ درصد سوددهی رابه نام خود ثبت کردند. 

به گفته کارشناسان، بانک های اروپایی توانستند طی هفته گذشته، تمامی ضررهای ناشی از دوران کرونا خود را جبران کنند و البته این در حالیست که سهام بانک های آمریکا در وال استریت یک قدم جلوتر بوده و می توان گفت که در روندی صعودی قرار گرفته اند. 

همچنین بخش دیگر سهام های بازار اروپا در بخش های نفت و گاز و گردشگری نیز موفق به کسب رشد ۱.۶ درصدی شدند. «یان ویلیلام» تحلیلگر موسسه «پیل هانت» معتقد است اصلاح قواین بانکی وال استریت در حوزه سوددهی و وام طی یک هفته گذشته منجر به رونق کسب و کار و البته سود سهام بانک های آمریکا شده است. 

به گفته کارشناسان، سهام اروپا طی هفته های آینده نیز روندی صعود در پیش خواهد داشت و پیش بینی می شود شاخص سهام بخش بانکی اروپا طی سه ماه آینده با جهشی ۴۷ درصدی مواجه شود.

همچنین سهام بخش انرژی و شرکت های صنعتی نیز طی هفته های پیش رو، با رشدی بیشتر از سهام بخصوص بانکی روبرو خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha