۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
خودرو برقی سوئدی و چینی آماده فروش
سرمایه گذاران برای خودروهای الکتریکی افزایش می یابند

خودرو برقی سوئدی و چینی آماده فروش

استفان تیلک، مدیرعامل شرکت خودرویی چین اورگراند در خصوص تولید خودرو، گفت: این شرکت چهار سال پیش مجوز فروش خودرو برقی در چین را دریافت کرد و احتمالا به زودی به بازار این کشور راه یابد.

بازار؛ گروه خودرو: مدیرعامل شرکت خودرویی چین اورگراند به تازگی اعلام کرد که در حال مذاکره با شرکت های سرمایه گذار خطر پذیر اروپایی و آمریکایی است، در کنار این مذاکره این گروه قصد دارد شرکای صنعتی جدید نیز برای خود فراهم کند. استفان تیلک مدیر عامل این شرکت اظهار داشت که سرمایه گذاران ملی سوئد با سرمایه املاکی متعلق به بخش های توسعه دهنده چینی با نقدینگی قابل توجه می تواند برای مدت طولانی در گسترش شبکه برقی کمک کنند، در کنار این موضوع چندین سرمایه گذار علاقه به طرح مذکور داشتند.

هرچند این مدیر سوئدی نسبت به اظهار نظر در خصوص ارزش گذاری احتمالی این شرکت خود داری کرد، اما یک منبع آگاه در این موضوع گفته بود ارزش این مجموعه یک میلیارد دلار است. گفتنی است که اورگراند تا کنون سه دوره از پرداخت سود اوراق قرضه بین المللی خود را از دسته داده و تلاش دارد تا با برخی از دارایی های که به این واسطه جمع می کند، پول نقد جهت پرداخت را داشته باشد.

گروه توسعه دهنده چینی واقع در این شرکت میلیاردها دلار صرف سهام شرکت توسعه فناوری کرده و در این خصوص با کونیگزگ و هوفر آلمان نیز همکاری دارد. هرچند که این شرکت چهار سال پیش مجوز فروش خودرو برقی در چین را دریافت کرد، احتمالا به زودی به بازار این کشور راه یابد.

اگر اورگراند بتواند فرآیند تولید خود را ادامه دهد، می تواند در اروپا زیر ساخت های لازم برای آزمایش و تولید را احداث کند. این گروه در سال ۲۰۱۲ اقدام به خریداری شرکت ساب کرد و براساس آن خودروهای هوشمند و الکتریکی را توسعه می دهد. ساب یکی از خودروسازان اسپرت سوئد بود که به دلیل عدم فروش در بازارهای جهانی ورشکست شد. این گروه در آینده نزدیک با شرکای اروپایی و آمریکایی که از ذکر نام آن ها خود داری کرده است وارد تعامل خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha