۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
پایتخت مسکن مهر با انبوهی از واحدهای نیمه تمام| مدیر عامل شهر پرند: ۶۲۰۰ مسکن مهر باقی مانده است
«بازار» گزارش می دهد

پایتخت مسکن مهر با انبوهی از واحدهای نیمه تمام| مدیر عامل شهر پرند: ۶۲۰۰ مسکن مهر باقی مانده است

در حالی این روزها قرار است طرح جهش تولید مسکن استارت بخورد که پروژه مسکن مهر بعد از سالها به اتمام نرسیده و گزارشها از پایتخت مسکن مهر حاکی از این است که ۶۲۰۰ واحد مسکن نیمه تمام باقی مانده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با توجه به اینکه زمان ساخت واحدهای مسکونی دو سال در نظر گرفته شده، وزارت راه ‌قصد دارد با استفاده از قانون جهش تولید مسکن عملیات اجرای احداث ۲ میلیون واحد مسکونی را آغاز کند. این مطالب روز گذشته نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی است. 

اگر چه این قانون را باید به فال نیک گرفت و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال را راهی برای جبران کمبود عرضه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا دانست اما باید اذعان کرد که قانون جهش تولید مسکن باید مسیری را طی کند که به عواقب مسکن مهر دچار نشود.

طبق گزارشهای اخیر وزارت راه و شهرسازی هنوز تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر که از دولت دهم آغاز و در دولت یازدهم و دوازدهم ادامه و به پایان نرسید ارثیه ای برای دولت سیزدهم شد.

طبق برنامه ریزیهای انجام شده مقرر شده است که امسال پرونده مسکن مهر در شهر جدید پرند که پایتخت مسکن مهر شناخته می شود بسته شود
«محسن وطن خواهی» مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند باقی مانده است گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده مقرر شده است که امسال پرونده مسکن مهر در شهر جدید پرند که پایتخت مسکن مهر شناخته می شود بسته شود.

بر اساس آخرین گزارشهای به دست آمده بالغ بر ۶۲۰۰ واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند نیمه تمام باقی مانده است که تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری این تعداد واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شود
وی افزود: بر اساس آخرین گزارشهای به دست آمده بالغ بر ۶۲۰۰ واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند نیمه تمام باقی مانده است که تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری این تعداد واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شود و در حقیقت پرونده مسکن مهر در این شهر بسته شود.

وطن خواهی در پاسخ به این پرسش که دلیل این همه تاخیر در اتمام واحدهای مسکن مهر چیست؟ آیا کوتاهی از سوی پیمانکاران بوده است؟ اظهار داشت: به هر حال پروژه مسکن مهر بارها به افزایش قیمت خورد و تعداد زیادی نیز از این واحدها، واحدهای مسکونی فاقد متقاضی بودند. وقتی ۲ سال نتوانستیم افزایش قیمت بدهیم و نتوانستیم از متقاضیان مسکن مهر، آورده ای دریافت کنیم نتیجه آن این می شود که امروز با تعداد ۶۲۰۰ واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر در شهر جدید پرند مواجه شویم.

مدیر عامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه مسکن مهر اعتباری نیز نداشتیم تا پروژه سرعت خوبی به خود بگیرد ادامه داد: وقای با این مشکلات مواجه شدیم، شرکت عمران نیز نمی توانست برای سرعت دادن به ساخت واحدهای نیمه تمام ورود کند و اجازه واریز وجه به پیمانکاران را نداشت. این ها عواملی بود که دست به دست هم داد تا سرعت ساخت و ساز به اندازه قابل توجهی کاهش یابد.

وطن خواهی با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات مسکن ملی نیز بزودی قراردادهای مشارکت مدنی با بانک مسکن بسته خواهد شد ادامه داد: برای پروژه مسکن ملی تاکنون از آورده متقاضیان استفاده می کردیم اما اکنون برای دریافت تسهیلات۱۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی در حال بستن قرارداد مشارکت مدنی هستیم.

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که شهر جدید پرند در پروژه مسکن ملی چه میزان سهمیه دارد؟ ادامه داد: ابتدا باید در خصوص وضعیت جمعیت پذیری شهر جدید اذعان کنم که برای این شهر، جمعیت ۷۵۰ هزار نفری قرار است ساکن شوند و با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی به راه های اصلی و مترو باید گفت که آینده خوبی برای ساکنان شهر و خود شهر جدید پرند متصور هستیم.

وطن خواهی افزود: در حال حاضر برای ۵۸۰۰ متقاضی مسکن ملی اقدامات لازم انجام شده است و بطور میانگین این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سهمیه شهر جدید پرند در پروژه مسکن ملی ۲۵ هزار واحد مسکونی است بنابراین آنهایی که شروط چهارگانه را رعایت کرده اند حدود ۷ هزار نفر بودند

وطن خواهی در پاسخ به این پرسش که سهمیه شهر جدید پرند در مسکن ملی چقدر است؟ گفت: سهمیه شهر جدید پرند در پروژه مسکن ملی ۲۵ هزار واحد مسکونی است بنابراین آنهایی که شروط چهارگانه را رعایت کرده اند حدود ۷ هزار نفر بودند.

وی افزود: طبق قانون و بخشنامه های صادر شده بیش از ۳۹۰۰ متقاضی مسکن ملی آورده خود را دو بار(هر بار ۴۰ میلیون تومان) واریز کرده اند و می توان گفت که حدود ۷۰ درصد این افراد ۸۰ میلیون تومان برای مسکن ملی واریزی داشته اند.

اما همانطور که طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده است پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

او با اشاره به افزایش زیرساخت‌ها و روبناهای مورد نیاز اعم از حمل و نقل، ساخت راه‌ها، فضاهای آموزشی، فرهنگی و درمانی و امثالهم در سایت‌های مسکن مهر شهرهای جدید گفت: در حال حاضر مشکل کمبود مدرسه در شهرهای جدید رفع شده و عمده نیازهای مردم به سمت ساخت فرهنگسرا، پارک، بازار روز، فضای سبز و بعضاً مجموعه‌های درمانی است.

وی معتقد است که احداث این مجموعه‌ها به افزایش جذابیت اسکان در شهرهای جدید خصوصاً سایت‌های مسکن مهر کمک کرده است و شاهد افزایش جمعیت ساکن در این شهرها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «بازار» آن چه که برای دولت سیزدهم باید مهم و ضروری باشد این است که پروژه مسکن مهر باید به عنوان یک نمونه و الگو برای پیشبرد جهش تولید مسکن و طرح اقدام ملی مسکن باشد. اگر از پروژه مسکن مهر به خوبی الگوبرداری شود و مزایا و معایب آن به خوبی بررسی و در پروژه های مسکن ملی و جهش تولید به کار گرفته شود می توانیم امیدوار باشیم که این پروژه ها به سرنوشت مسکن مهر دچار نخواهند شد.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      شما همونیه که زاییدن بزرگ کنید مردم بیچاره رو کم اذیت کنید بی انصافا