۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
قراردادهای آینده بیت کوین در بورس نیویورک هم قانونی شد
پس از قانونی شدن معاملات بیت کوینی در نزدک؛

قراردادهای آینده بیت کوین در بورس نیویورک هم قانونی شد

«جیمز سیفارت» تحلیلگر موسسه بلومبرگ از اقدام کمیسوین امنیت و مبادلات مالی آمریکا در به رسمیت شناختن درخواست ثبت بیت کوین آینده (ETF) در بورس مبادلات اوراق بهادار نیویورک خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری بازار، «جیمز سیفارت» تحلیلگر موسسه بلومبرگ از اقدام کمیسوین امنیت و مبادلات مالی آمریکا در به رسمیت شناختن درخواست ثبت بیت کوین آینده (ETF) در بورس مبادلات اوراق بهادار نیویورک خبر داد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون امنیت و مبادلات مالی آمریکا ضمن تایید این خبر، تاریخ اجرایی سازی آن را ۱۸ اکتبر اعلام کرد. قرار است بیت کوین های آینده در قالب سهام های پیشرفته یا سیستم ProShares در بازار سهام نیویورک مبادله شوند. 

در همین راستا، «جیمز سیفارت» تحلیلگر ارشد بلومبرگ گفت که این سهام قرار است با ۹۵ امتیاز پایه با نام تجاری BITO در بورس نیویورک مبادله شود. 

گفتنی است روز گذشته نیز معاون مدیر عامل «نزدک» از احتمال تایید قراردادهای اینده فروش بیت کوین برای عرضه در بازار بورس آمریکا توسط کمیسیون امنیت و مبادلات مالی این کشور خبر داده بود.

«اون آه چویی» اعلام کرد که در حال حاضر، سهام بیت کوین «والکری» توسط کمیسیون امنیت و مبادلات مالی آمریکا تایید شده و قرار است به زودی در بورس نزدک به خرید و فروش برسد.

کمیسیون امنیت و مبادلات مالی آمریکا در بیانیه روز ۱۱ آگوست خود اعلام کرد که والکری قرار است قراردادهای ETF بیت کوین خود را با قراردادهای آتی تسویه نقدی غیر مستقیم به دارایی رمزنگاری ارائه دهد. این قراردادها با استفاده از یک شرکت تابعه مستقر در جزایر کیمن که کاملاً متعلق به صندوق است ، با مبادلات ثبت شده در کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده خریداری می شود.

لازم به ذکر است، موضوع قانونی شدن ارزهای دیجیتال و قراردادهای آینده آنها به ویژه بیت کوین، از جمله موارد جنجالی در ایالات متحده بوده که طی سال های گذشته تحت بررسی کمیسیون امنیت و مبادلات مالی این کشور قرار دادشته است. 

طی ماه های اخیر به نظر می رسد با حمایت سناتورهای قدرتمند مانند «تد کروز» در مجلس سنا از لزوم قانونی شدن فعالیت ارزهای دیجیتال به شرط پرداخت مالیات، رویکرد واشنگتن نیز نسبت به این نوع دارایی ها در معرض تغییر قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha