۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
محور ایلام-لومار همچنان خطرناک؛ بهسازی مسیر عملی نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

محور ایلام-لومار همچنان خطرناک؛ بهسازی مسیر عملی نشد

ایلام- جاده ایلام به لومار یکی از مسیرهای پرتردد و خطرناک در استان ایلام است که به رغم وعده های فراوان هنوز نقاط حادثه خیز این مسیر بهسازی نشده است.

 بازار؛ گروه استان ها: راه ارتباطی لوماربه ایلام مسیری پرتردد و البته خطرناک است، رفع مشکلات این راه ارتباطی سال هاست که به مطالبه  اصلی مردم استان تبدیل شده است ولی فعلا عملیات عمرانی فقط در چند نقطه از این مسیر دیده می شود.

مسئولان راهداری می گویند بهسازی این مسیر جزو تعهدات راه و شهرسازی استان است. مردم می گویند اکنون که با گذشت سال ها اعتباری درخور برای بهسازی این مسیر اختصاص نیافته و مسئولان باید حداقل حذف نقاط حادثه خیز را در اولویت قرار دهند تا کمتر شاهد تلفات جاده ای در این مسیر باشیم.

تصادفات متعدد در جاده ایلام- لومار
یکی از رانندگانی که روزانه در این مسیر تردد دارد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هر روز در این مسیر شاهد تصادف هستیم، سالانه ۲۰ تا ۲۵ نفر جوان در این مسیر جان خود را از دست می دهند.

رضا فتحی افزود: این جاده پر خطر و دارای پیچ های خطرناکی است  و هچیچ امنیتی ندارد، متاسفانه هیچ مسئولی به فکر بهسازی این محور نیست.

وی گفت:  جاده  سه راهی کارزان که محل تلاقی سه شهرستان ایلام، سیروان و چرداول است از جمله مهمترین مناطق حادثه خیز در استان ایلام است.

لزوم ارتقای مسیر به چهاربانده
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: محور سه راهی کارزان تا لومار(بخشی از مسیر ایلام-لومار) به طول ۳۵ کیلومتر محور فرعی است، اکثر تصادفاتی که در این مسیر اتفاق می افتد از نوع شاخ به شاخ است و این نشان می دهد که این مسیر دارای عرض کم و پیچ های تند و نیازمند بهسازی است و این مسیر باید به راه اصلی و چهارخطه ارتقاء پیدا کند.

محور ایلام-لومار همچنان خطرناک| بهسازی مسیر عملی نشد

محمدرضا رضایی افزود: بهسازی این مسیر و ارتقای آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی است، در حال حاضر مطالعات بهسازی و ارتقای این مسیر انجام شده و  بخش هایی از این مسیر نیز در حال حاضر در حال انجام عملیات راهسازی است.

 رایزنی های خوبی در سطح ملی و استانی برای این مهم انجام شده تا ردیف اعتباری این محور در ردیف های ملی قرار گیرد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بخش هایی مثل محور چشمه چاهی به طول ۷ کیلومتر در حال انجام عملیات راهسازی است و ۳.۵ کیلومتر از این مسیر به مرحله آسفالت رسیده است.

تلاش برای ردیف اعتبار ملی برای ارتقای مسیر ایلام-لومار
رضایی عنوان کرد: با توجه به اینکه پروژه کمبود اعتبار داشت، در حوزه راهداری برای بهسازی مسیر پیمانکار انتخاب شده و با کمک راه و شهرسازی این ۳.۵ کیلومتر آسفالت می شود.

راه‌های ارتباطی شهرستان سیروان برای توسعه نیازمند تزریق اعتبار هستند، مردم شهرستان همچنان از وضعیت زیرساخت‌های این منطقه گلایه دارند

وی عنوان کرد: این مسیر فرعی بوده و نیاز به این است که این مسیربه اصلی و چهارخطه  ارتقاء پیدا کند که این مهم نیازمند تامین اعتبار است.

محور ایلام-لومار همچنان خطرناک| بهسازی مسیر عملی نشد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تصریح کرد: رایزنی های خوبی در سطح ملی و استانی برای این مهم انجام می شود تا ردیف اعتباری این محور در ردیف های ملی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه راهداری این وظیفه را داریم که ایمن سازی این مسیر را در برنامه کاری خود قرار دهیم، در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این مسیر انجام شده است.

کوتاه شدن مسیر ایلام-لومار
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز بیان کرد: پروژه واریانت چشمه چاهی- سفید خانی هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و این طرح ضمن افزایش ایمنی و حذف نقاط پر حادثه مسیر مرکز استان ایلام تا شهر لومار مرکز شهرستان سیروان را حدود ۱۰کیلومتر کوتاه تر می کند.

عبدالله بهادری اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه راهسازی چشمه چاهی - سفیدخانی محور ایلام- سیروان در دو قطعه در حال انجام است.

سیروان یکی از شهرستان‌های استان ایلام با مرکزیت  شهر لومار است که با وجود برخورداری از طبیعت بسیار زیبا، پیشینه تاریخی و محصولات کشاورزی با کمبود امکانات و ضعف زیرساخت ها در بخش های مختلف مواجه است.

راه‌های ارتباطی شهرستان سیروان برای توسعه نیازمند تزریق اعتبار هستند، مردم شهرستان همچنان از وضعیت زیرساخت‌های این منطقه گلایه دارند.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha