۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
مشهد تعطیل است/ فقط بیمارستان ها اجازه پذیرش دارند
«مسافران» خراسان رضوی را ترک کنند

مشهد تعطیل است/ فقط بیمارستان ها اجازه پذیرش دارند

مشهد- شاید تکرار این جمله که «در خانه بمانیم تا در امان باشیم» بیش از حد تکراری و کلیشه ای شده است اما با تمام این تاکیدات باز هم عده ای از روی لجاجت و یا خودخواهی با خودروی شخصی به سمت شهر مقدس مشهد روانه هستند.

خبرگزاری بازار- گروه استان ها: اگر چه سال گذشته در همین ایام ۱۲ میلیون نفر زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی به این شهر سفر داشتند و امسال این آمار با ریزش جدی همراه بوده است اما هنوز روند سفر ها قطع نشده است!

به گزارش خبرنگار بازار؛ بنا بر گفته معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی طی ۱۲ روز گذشته و از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا هفتم فروردین امسال تعداد ۵۲۸ هزار و ۷۷۴ دستگاه خودرو شخصی با یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۳۳ مسافر وارد مشهد شده  است.

اگر چه محمد صادق براتی  اظهار می کند: این خودروها از پلاک‌های غیر استانی تفکیک نشده است اما با این حال این موضوع تاکنون موجب نگرانی تمامی مردم و مسئولان این شهر است.

افزایش تعداد خودرو ها

در همین حال رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی از افزایش ۲۰ درصدی خودرو های در آخرین روز هفته در مقایسه با روزهای نخست فروردین در این شهر خبر داده و با خبرنگار بازار می گوید: به رغم تاکیدات فروان مبنی بر عدم انجام سفر و کاهش ترددها برای قطع شدن زنجیره انتقال کرونا، میزان تردد در جاده‌های استان در آخرین روز هفته افزایش داشت.

سرهنگ هادی امیدوار در این رابطه می افزاید: تعداد خودروهای ورودی به استان خراسان رضوی در آخرین روز های هفته در مقایسه با نخستین روزهای سال نوبا ۲۰ درصد افزایش همراه بود.

رصد پلاک های غیر بومی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه پلاک خودروهایی که به مشهد وارد و یا خارج شده‌اند از طریق مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد آنالیز شده است به خبرنگار بازار گفت: براساس آنالیز انجام پذیرفته ۷۴ درصد پلاک های وارد شده به  این شهر پلاک مشهد بوده است اما مابقی پلاک ها متغلق به سایر شهر های کشور بوده است.

محمد رضا حیدری با بیان اینکه حدود ۳۴ هزار خودرو از اول تا پنجم فروردین از شهرهای خراسان رضوی وارد مشهد شده‌اند، افزود: در این مدت ۱۵ هزار خودرو با پلاک تهران، تعداد ده هزار خودرو با پلاک خراسان شمالی و چهار هزارخودرو با پلاک شهرهای شمالی کشور وارد مشهد شدند.

مسافران استان خراسان رضوی را ترک کنند

در همین راستا روابط عمومی استانداری خراسان رضوی طی گزارشی به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی  اعلام کرد: مسافران غیرمقیم باید در اسرع وقت  استان خراسان رضوی را ترک کرده و به محل سکونت خود بازگردند.

بر اساس این گزارش حسن جعفری با تاکید بر خروج مسافران غیرمقیم از خراسان رضوی  بیان کرد: در این طرح سه روش برخورد اعمال شده است از جمله اینکه افرادی که تمکین نکنند ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در صورت تداوم عدم تمکین خودرو آنان به مدت یک ماه توقیف می‌گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرده است: به افرادی که قصد سفر دارند تاکید می‌کنیم تحت هیچ عنوان به خراسان رضوی سفر نکنند چرا که ورودی‌ها و خروجی‌های استان به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شود و در ورودی‌ها از ورود مسافران ممانعت به عمل می‌آید.

امکان تشرف به حرم مطهر وجود ندارد

مهمترین جاذبه معنوی و مذهبی مشهد مقدس وجود بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) است که بنا بر تصمیم مسئولان و تولیت حرم رضوی از همان روز های ابتدایی سال نو درهای حرم مطهر بر روی زائران و مجاوران حرم مسدود شده است و حتی امکان مشرف شدن با پای پیاده و در اطراف حرم رضوی نیز وجود ندارد.

بنا بر تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در حال حاضر توسط نیرو های انتظامی و راهنمایی رانندگی به منظور جلوگیری از هر گونه تجمع محدودیت هایی برای خودرو ها در مسیر خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)  از چهارراه شهدا، چهارراه دانش، چهارراه طبرسی و چهارراه نواب صفوی اعمال کرده اند.

هدایت مسافران مشکوک به مراکز درمانی

گفتنی است در حال حاضر تمامی خودرو های مسافران در بدو ورود به این شهر توسط نیرو های جمعیت هلال احمر مورد غربالگری قرار می گیرند.

در همین راستا مسافران مبتلا و یا مشکوک به کرونا پس از شناسایی توسط ماموران انتظامی و و کادر درمانی به بیمارستان ها هدایت می شوند لذا باید اذعان کرد که در مشهد مقدس تنها مراکز درمانی میزبان مسافران هستند و هیچ نوع خدمتی به سایر مسافران داده نمی شود.

ورودی شهر های خراسان رضوی مسدود است

شایان ذکر است در این ایام بسیاری از شهر های این استان بنا بر تصمیم فرمانداران از ورود خودروهای غیر بومی به شهر خود جلوگیری می کنند.

اگر هنوز اصرار دارید به استان خراسان سفر کنید باید آگاه باشید که در طول مسیر از ورود شما به شهر هایی هم چون سبزوار، قوچان، کاشمر، درگز ، بینالود، سرخس و فریمان و سایر مناطق گردشگری و تفرجگاه ها در این شهر ها جلوگیری خواهد شد.

تفریح و گردشگری ممنوع

به گزارش خبرنگار بازار، اگر  باز هم اصرار دارید به مشهد سفر کنید باید اذعان کرد: در حال حاضر تمامی ناوگان عمومی حمل و نقل از جمله اتوبوس رانی و خطوط مترو تعطیل است.

به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از ورود تمامی شهروندان و مردم به تمامی بوستان های تفریحی از جمله کوه سنگی، پارک ملت مشهد، چهل بازه و هفت حوض جلوگیری می شود.

پارک های آبی نیز که تا پیش از شیوع ویروس کرونا به یکی از جاذبه های تفریحی مسافران تبدیل شده بود قبل از سال نو تعطیل شده است و هیچ مکانی حتی گیم نت، سالن بیلیارد، استخر و کافی شاپ برای لحظه ای درنگ و یا تفریح وجود ندارد.

تفرج گاه ها و ییلاقات مشهد نیز مانند طرقبه شاندیز، ابرده، زشک، جاغرق، روستای مایون و ازغد و کنگ به دلیل انسداد محور های ارتباطی با حضور نیرو های انتظامی امکان تردد برای مسافران را سلب کرده است.

 مجتمع های تجاری تعطیل هستند

در حال حاضر تمامی مجتمع های گردشگری مانند بازار رضا(ع) در جوار حرم مطهر،  زیست خاور، بازار بعثت طرقبه و مجتمع های خرید در خیابان ۱۷ شهریور تعطیل بوده و هیچ کالای غیر ضروری برای فروش و عرضه در سطح شهر ارائه نمی شود.

اسکان و پذیرایی نداریم

در این رابطه معاون گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به خبرنگار ما می گوید: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی تمامی اقامتگاه ها، تفریحگاه ها و موزه ها در کشورتعطیل شد تا تجمع انسانی در این مکان ها موجب شیوع بیشتر کرونا نشود و مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یوسف بیدخوری با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌ ستاد مقابله باکرونا در این استان از روز ۲۴ اسفند ماه با هدف حفاظت از مردم در برابر شیوع بیماری کرونا، اقامت در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرهای این استان تا پایان ایام نوروز ممنوع  است  افزود: لذا امکان پذیرایی در هیچ واحدی اعم از رسمی و غیر رسمی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۱٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha