۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
رونمایی از آکادمی بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه کنجکاوی و مرکز رشد و نوآوری «صاد»
با حضور مدیرعامل بانک صادرات صورت گرفت؛

رونمایی از آکادمی بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه کنجکاوی و مرکز رشد و نوآوری «صاد»

‌آکادمی بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه کنجکاوی و مرکز رشد و نوآوری هلدینگ فناوری بانک صادرات (صاد) با حضور صیدی، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک صادرات ایران و مدیران این هلدینگ رونمایی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، آکادمی بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه کنجکاوی و مرکز رشد و نوآوری هلدینگ فناوری بانک صادرات ایران (صاد) با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و اکوسیستم بانکداری دیجیتال، تربیت نیروی‌های خلاق و استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری طی نشستی با حضور مدیران ارشد بانک صادرات ایران رونمایی شد.

حجت‌اله صیدی در این برنامه با تاکید بر اینکه تشکیل هلدینگ فناوری و نوآوری صاد در بانک صادرات ایران با جدیت دنبال شده است، از تداوم فعالیت این هلدینگ و مسیر پیش‌روی آن ابراز خرسندی کرد و گفت: برنامه‌های ارائه شده در طرح‌ها و برنامه‌های این هلدینگ، آینده‌نگرانه است. ذات عالم دیجیتال با نوآوری و تغییر همراه است و هر تحولی در این حوزه ممکن است سه تا شش ماه بیشتر دوام نداشته باشد. از این رو باید سیر طبیعی آن را در نظر گرفت.

وی در بیان عوامل مهم در رشد و توسعه کشورها، اهمیت پژوهش را خاطرنشان کرد و افزود: با اینکه منابع، نیروی انسانی، شیوه حکمرانی، دانشگاه‌ها، جغرافیای سیاسی و ترکیب جمعیتی را برای رسیدن به رشد و توسعه مهم دانسته‌اند و حتی نمی‌توان به یک فرمول ساده برای آن دست یافت اما پژوهش در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در کشورهایی که پژوهش از وزن و اهمیت بالایی برخوردار بوده‌ است، توانسته‌اند به طور مناسب به اهداف توسعه دست یابند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: اتفاقی که امروز در هلدینگ فناوری و نوآوری صاد رخ می‌دهد، تقویت جنبه پژوهشی آن است که امیدواریم برای بانک صادرات ایران و اقتصاد کشور دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد و این بانک بتواند  از این مسیر از توانایی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و صاحب ایده استفاده کند.

صیدی اظهار کرد: پژوهش با تمامی ارکان و اجزایش از جمله آکادمی، آزمایشگاه و مرکز رشد باید وجود داشته باشد. بدون آنها نمی‌توان به رشد و ارتقا دست یافت و در این راه باید به صورت جدی فعالیت  و برای آن هزینه پرداخت کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان این که بین خروجی و دستاورد تفاوت وجود دارد، تاکید کرد: دستاوردهای هلدینگ فناوری و نوآوری صاد باید در بانک صادرات ایران به صورت مؤثر  نسبت به  اصلاح برخی فعالیت‌ها یا برقراری یک سیستم عمل کند  تا ماموریت اصلی این هلدینگ تحقق یابد.

وی با ابراز خوشحالی و با اشاره به علاقه ایجاد شده در بین کارکنان این هلدینگ، برای آن آرزوی موفقیت کرد و افزود: جذب نیروی‌های خلاق  از تمام نقاط کشور باید مورد توجه قرار گیرد؛

ضمن این که تربیت بانکداران برتر بر اساس استانداردهای روز دنیا از میان بانکداران بانک صادرات ایران برای ۱۰ سال آینده بانک نیز باید مورد توجه این هلدینگ و البته در هماهنگی با اداره کل آموزش بانک باشد.

در این نشست صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری صاد با معرفی آکادمی بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه کنجکاوی و مرکز رشد و نوآوری هلدینگ فناوری و نوآوری بانک صادرات ایران (صاد)، از راه‌اندازی مسابقه دانش‌آموزی و دانشجویی به عنوان «ایده برتر» توسط این هلدینگ برای جذب نیروی نخبه و با استعداد در سراسر کشور خبر داد و افزود: با برگزاری یک مسابقه در سراسر کشور از میان کسانی که پاسخ‌های خلاقانه به پرسش‌ها بدهند، ٥٠ نفر برگزیده شده و مورد تشویق قرار خواهند گرفت. از این میان  ۱۰ نفر نیز  از امکانات آزمایشگاه‌های هلدینگ استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعات روز شرکت‌های حوزه فناوری، موضوع سرمایه‌های انسانی است، گفت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه مسئولیت اجتماعی بحث تربیت نیروهاست و بهتر است که این نیروها را همزمان با آموزش  مباحث اولیه حوزه فناوری و بانکی به خدمت بگیریم. به همین دلیل دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان نخبه در سراسر کشور از جمله مناطق کم برخوردار کشور در این طرح مدنظر قرار خواهند گرفت.

فرامرزی افزود: تحول دیجیتال به معنی تغییر ابزارها و تجهیزات نیست، بلکه تغییر پارادیم در این تحول جایگاه ویژه‌ای داشته و آموزش در این میان نقش اساسی دارد و آموزش در این مجموعه به طور جدی دنبال خواهد شد.

در این نشست همچنین چارچوب توسعه دیجیتال با هدف تلفیق حوزه‌های فناوری با بخش‌های مختلف بانکداری مورد اشاره کارشناسان قرار گرفت و هدف از ایجاد آزمایشگاه کنجکاوی صاد، یاری رساندن به بانک جهت تحقق اهداف تحول دیجیتال عنوان شد.

گفتنی است آزمایشگاه خلاقیت از طریق اجرایی سازی طرح‌های فناورانه پیشرفته نظیر بلاک‌چین و اینترنت اشیاء مورد توجه این آزمایشگاه خواهد بود.

همچنین توسعه اقتصادی کشور از طریق فرصت‌های پیش روی اقتصاد دیجیتال و  گسترش فرهنگ و دانش بانکداری دیجیتال از اهداف آکادمی صاد عنوان  شده است.

در این آکادمی دوره‌های آموزش عالی بلندمدت DBA و MBA بانکداری دیجیتال، دوره‌های میان‌مدت تخصصی راهبری تحول و بانکداری دیجیتال و دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی بانکداری و همچنین سمینارها و دوره‌های تکدرس مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha