۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
وسینا در دوره زمانی هفتگی آماده صعود
گزارش بازار از وضعیت نماد وسینا در بورس نشان داد؛

وسینا در دوره زمانی هفتگی آماده صعود

بانک سینا بعد از آن با افت شاخص کل وارد اصلاح شد و هم اکنون درقیمت ۲۳۴ تومان قرار دارد که از نظر تایم فریم هفتگی در سطح حمایتی قوی و کانال دراز مدتی خود قرار دارد.

بازار؛ گروه بورس: بانک سینا بعد از رشدی که در تابستان استارت زد و ازمحدوده قیمتی ۲۰۰ تومان روند صعودی خود را آغاز کرد و تا به ۳۶۰ تومان رسید اما بعد از آن با افت شاخص کل وارد اصلاح شد و هم اکنون درقیمت ۲۳۴ تومان قرار دارد که از نظر تایم فریم هفتگی در سطح حمایتی قوی و کانال دراز مدتی خود قرار دارد و احتمالا باتوجه به نسبت کفایت مطلوب در مقایسه با بسیاری از بانک ها و  در روزهای آینده از همین محدوده برگشت خواهد خورد و با عبور از مقاومت اصلی ۳۱۰ هزار تومان عملا می تواند تا سقف ۵۰۰ تومان هم رشد کند در این مسیر مقاومت های دیگری را هم دارد که با توجه به اینکه سودسازی شرکت در گزارش های رسمی  پیش بینی می شود با تحرک بازار از این مقاومت ها به سرعت عبور کند.

طبق گزارش شش ماهه بانک سینا درآمد تسهیلاتی آن از ابتدای سال مالی تا پایان شهریورامسال   ۲۷.۰۹۶.۲۹۶ میلیون ریال رسیده است

طبق گزارش شش ماهه بانک سینا درآمد تسهیلاتی آن از محل فروش اقساطی از ابتدای سال مالی تا پایان شهریور امسال  ۲.۰۲۲.۳۶۶ میلیون ریال شده و در شهریور ماه هم گزارش یک ماهه حکایت از درآمد ۳۸۱.۳۲۲ هزار میلیون ریالی بانک از این محل دارد که نسبت به میانگین ماهانه سال ۱۴۰۰ بیشتر بوده است. همچنین درآمد بانک از محل جعاله در شش ماهه امسال به ۲.۰۹۳.۳۶۶ میلیون ریال رسیده است و در یک ماهه شهریور هم ۳۵۲.۸۹۳ میلیارد ریال درآمد ایجاد شده که نسبت به میانگین ماهانه امسال رشد داشته است.

در بخش اجاره به تملیک درآمد تسهیلات بانک در شهریور ماه رشد داشته به طوری که در ۵ ماهه میزان درآمد بانک از این بخش ۵.۸۱۷ میلیون ریال بوده اما در یک ماهه شهریور درآمد این بخش ۱۳.۹۴ میلیون ریال بوده که روندی صعودی داشته و در بخش سلف هم میزان درآمد پنج ماهه ۱.۰۳۴ میلیون ریال بوده اما در شهریور ماه به تنهایی ۱.۶۳۵ میلیون ریال درآمد ایجاد شده است.

 جهش  در تسهیلات 
درآمدهای تسهیلاتی از محل مضاربه این بانک نیز  در ۶ ماهه ۸۲.۱۷۹ میلیون ریال درآمد داشته است و در بخش مشارکت مدنی هم شش ماهه ۴.۰۵۱.۹۳۳ میلیون ریال درآمد داشته که از این میزان درآمد ۸۵۳.۷۸۱ میلیون ریال آن مربوط به شهریور ماه بوده که در نوع خود با جهش مواجه بوده است. همچنین در بخش خرید دین میزان درآمد تسهیلاتی بانک در شش ماهه ۴۹۴.۵۷۶ میلیون ریال بوده که ۱۱۵.۵۸۲ میلیون ریال آن مربوط به شهریور ماه بوده است.

در بخش تسهیلات قرض الحسنه بانک در شش ماهه ۱۱.۰۹۲ میلیون ریال درآمد داشته که ۲.۳۳۷ میلیون ریال آن مربوط به شهریور ماه بوده است در بخش سایر تسهیلات هم بانک عملکرد خوبی داشته و درآمد آن در شش ماهه به ۱۸.۳۲۵.۹۰۵ میلیون ریال رسیده است و در مجموع درآمد تسهیلاتی بانک به ۲۷.۰۹۶.۲۹۶ میلیون ریال رسیده است.

نماد وسینا از نظر تکنیکال در پایین ابرسبز کوکو قرار گرفته و انتظار ورود سرمایه جدید به این نماد  وجود دارد  و از طرف دیگر از نظر سایر اندیکاتورها همچون آر اس آی و اندیکاتور شاخص کامودیتی در محدوده اشباح فروش قرار گرفته است

نماد وسینا از نظر تکنیکال
همچنین نماد وسینا از نظر تکنیکال در پایین ابرسبز کوکو قرار گرفته و انتظار ورود سرمایه جدید به این نماد وجود دارد  و از طرف دیگر از نظر سایر اندیکاتورها همچون آر اس آی و اندیکاتور شاخص کامودیتی در محدوده ای اشباح فروش قرار گرفته است و با توجه به اینکه در آر اس آی در فیبوی ۳۰ درجه قرار دارد و در محدوده کندل قبلی زیر این فیبو قرار دارد به احتمال خیلی زیاد در ابتدای همین هفته روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد و اگر الگوی سروشانه معکوس ایجاد شود این نماد تا سقف قبلی رشد قیمت خواهد داشت.

شاخص گروه بانکی به کف قیمتی در ابتدای سال ۱۴۰۰ رسیده و این به معنای عقب ماندن نسبت به رشد شاخص کل است و از آنجایی که شاخص کل از آن زمان تاکنون ۲۵ درصد رشد کرده به نظر می رسد گروه بانکی بیشترین ظرفیت برای بازگشت بورس به روند صعودی را داشته باشند و تنها منتظر سیگنال آغاز مذاکرات وین هستند

از نظر مک دی چند یکبار گارد صعودی ناموفق داشته است اما از آنجایی که حقوقی حجم بالایی از سهام را در اختیار گرفته است پیش بینی می شود ورود نقدینگی به این سهم با کاهش عرضه ها همسو شود. از طرف دیگر شاخص گروه بانکی به کف قیمتی در ابتدای سال ۱۴۰۰ رسیده و این به معنای عقب ماندن نسبت به رشد شاخص کل است و از آنجایی که شاخص کل از آن زمان تاکنون ۲۵ درصد رشد کرده به نظر می رسد گروه بانکی بیشترین ظرفیت برای بازگشت بورس به روند صعودی را داشته باشند و تنها منتظر سیگنال آغاز مذاکرات وین هستند.

به عبارت دیگر با آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر تراکنش بانکی هم افزایش می یابد و از این طریق بانک ها می توانند درآمد خود را افزایش دهند، حالا باید دید در هفته پیش رو واکنش سهامداران چگونه خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha