۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می‌رساند
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران:

توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می‌رساند

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: توزیع برنج وارداتی تا رسیدن بازار به شرایط ایده‌آل ادامه دارد.

به گزارش بازار، حجت براتعلی، مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در راستای تامین نیاز بازار از ابتدای شهریور ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی وارد بازار شد که ۸۰ درصد از این برنج، جذب بازار شده است.
 
براتعلی افزود: برای استمرار توزیع و رسیدن به ثبات قیمتی، توزیع ۵۰ هزار تن برنج وارداتی دیگر هم از ۱۵ مهرماه در بازار آغاز شده و این روند ادامه دارد به این ترتیب حجم توزیع به ۱۵۰ هزار تن رسیده است.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مصرف کننده برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که در سطح شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف و واحدهای صنفی منتخب در حال فروش است.
 
براتعلی گفت: برنج‌ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله‌ای که نیاز باشد توزیع ادامه می‌یابد تا کمبودی احساس نشود و شرایط برنج در بازار پایدار شود.
 
وی افزود: هدف اصلی از توزیع برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج است و از سوی دیگر کنترل نسبی قیمت برنج داخلی به طوری که سطح عمومی قیمت برنج داخلی در یک شرایط منطقی قرار گیرد و افزایشی نباشد.
 
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرایط خشکسالی باعث شد برنج داخلی تا ۱۸ و نیم درصد کاهش تولید داشته باشد و همین موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد حتی شیوع کرونا نیز در کاهش تقاضای برنج داخلی تاثیر چندانی نداشت چرا که برنج به عنوان کالای عمده و اساسی در سبد کالای ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
وی افزود: با توجه به این که در فصل برداشت برنج پاییزه قرار داریم به نظر می‌رسد در این فصل به دلیل افزایش سطح عرضه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی بتوانیم بازار برنج داخلی را نیز به ثبات برسانیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha