عمده شکایات از مخابرات به سبب فرسودگی تجهیزات است
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

عمده شکایات از مخابرات به سبب فرسودگی تجهیزات است

فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: عمده شکایات مردم از شرکت مخابرات به این علت است که این شرکت با داشتن تجهیزات فرسوده امکان توسعه خدمات را در برخی عرصه‌ها ندارد.

به گزارش بازار، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره برنامه‌های مدنظر سازمان تنظیم مقررات برای توسعه هرچه بیشتر دفاتر آی سی تی روستایی، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه الکترونیکی در این دفاتر تاکید ویژه دارد و قطعا توسعه این خدمات موجب بهبودی وضع اقتصادی دفاتر هم می‌شود.

وی گفت: تاکید وزیر این است که در این دفاتر از خدمات وزارت ارتباطات از جمله پست، پست بانک و اپراتورها بیشتر استفاده شود که در مورد پست و اپراتورها خدمات انجام می‌شود و رو به توسعه است و درخصوص پست بانک نیز با رعایت ملاحظات بانکی تلاش خواهیم کرد خدمات این بانک را در دفاتر آی سی تی روستایی افزایش دهیم.

فلاح جوشقانی افزود: هم اکنون که اینترنت به روستاها آمده و شبکه ملی اطلاعات متصل شده است قطعا خدمات الکترونیکی در روستاها بدون مراجعه حضوری روستاییان می‌تواند انجام شود و وزارت ارتباطات با اختیاراتی که دارد می‌تواند خدمات بیشتری در این دفاتر ارایه کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون دفاتر آی سی تی روستایی به لحاظ اقتصادی وضع درستی ندارد و دخل و خرجشان باهم نمی‌خواند و امیدواریم با حضور بیشتر پست بانک رونقی در کار آن‌ها ایجاد شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر عملکرد شرکت مخابرات ایران و رسیدگی به شکایات مردم چگونه رصد می‌کنید؟ گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات است و زیرمجموعه نظارتی ما محسوب می‌شود و ما به طور مرتب نحوه پاسخگویی این شرکت را و همچنین سامانه ۲۰۲۰ آن‌ها را رصد می‌کنیم.

فلاح جوشقانی افزود: سال گذشته که این موضوع را بررسی می‌کردیم به این نتیجه رسیدیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد تماس‌های مردمی به پاسخگویی منجر نمی‌شد که البته امسال خیلی شرکت مخابرات اقدامات خوبی کرده و برنامه هایش را توسعه داده است.

وی گفت: عمده شکایات بخش آی سی تی کشور مربوط به شرکت مخابرات است چراکه گستردگی کار این شرکت و فرسودگی تجهیزات شرکت بسیار بالاست و ما با تجهیزاتی مواجهیم که بیش از ۴۰ سال کار می‌کند و باید بهسازی انجام شود.

فلاح جوشقانی افزود: البته شرکت مخابرات فعالیت‌هایی برای نوسازی آن دارد، اما کند است و خیلی از کارهایی را که می‌شود الکترونیکی انجام داد باتوجه به فرسودگی تجهیزات در شرکت مخابرات امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: ما اخطارهای لازم را به شرکت مخابرات داده ایم و حتی جریمه هم شده اند و برخی جاها دستور توقف خدمات را دادیم، اما گستردگی خدمات مخابرات بسیار زیاد است و ما روزانه پیگیریم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای اصلاح تعرفه پست و شرکت مخابرات چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: سیاست نرخ گذاری باید به گونه‌ای باشد که همه ذینفعان را دربرگیرد و این سیاست گذاری باید براساس سیاست‌های کلان کشور باشد و نرخ خدمات باید قابل تحمل و قابل پذیرش باشد.

فلاح جوشقانی افزود: در همین ارتباط شرکت پست مشکل خاصی ندارد و ما در حوزه‌های بین الملل تعرفه گذاری را برای آن‌ها آزاد کردیم، اما در خدمات پایه این شرکت موظف است براساس تعرفه‌های خود عمل کند.

وی گفت: درباره تعرفه‌های شرکت مخابرات هم درحال بررسی هستیم و شاید تا یکماه آینده نتیجه آن مشخص شود و البته شورای رقابت هم دستورالعملی در این خصوص دارد که ما موضوع را دنبال می‌کنیم تا در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha