۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی اجرای تصفیه خانه آب شرب تویسرکان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی اجرای تصفیه خانه آب شرب تویسرکان

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: در حال حاضر عملیات اجرای تصفیه خانه آب شرب تویسرکان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه اقداماتی در مسیر تامین آب پایدار برای شهرستان تویسرکان به انجام رسیده است، مطرح کرد: احداث سد سرابی با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان، احداث خط انتقال آب شرب از سد سرابی به داخل شهر تویسرکان به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان و احداث تصفیه خانه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر اجرا شده و در حال حاضر نیز تصفیه خانه به روش BOT و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا و در شرف افتتاح است، اظهار کرد: با اتمام این تصفیه خانه، از ظرفیت کامل آن برای تامین آب شرب تویسرکان و جایگزنی آن با آب چاه ها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ لیتر در ثانیه از آب سد سرابی برای مصارف شرب شهر استفاده می شود.

ستوده عنوان کرد: تصفیه خانه آب شرب تویسرکان یکی از مهم‌ترین پروژه های این شهرستان است که پس از تکمیل شدن سد سرابی و خط آبرسانی به داخل شهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه آب شرب مدرن شهرستان تویسرکان سال ۹۴ آغاز شده است، اظهار کرد: این تصفیه خانه به روش BOT و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا شده و هم اکنون پیشرفت ۹۶ درصدی دارد.

ستوده عنوان کرد: این تصفیه خانه دارای سه مدول هر یک با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که می تواند ۳۲۴ لیتر در ثانیه معادل ۲۸ هزار متر مکعب آب در شبانه روز را تصفیه کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اضافه کرد: پیش بینی می شود، این تصفیه خانه در پاییز سال جاری به بهره برداری تجاری برسد و با توجه به تخصیص آب شرب از سد سرابی به میزان هفت میلیون متر مکعب در سال، حدود ۲۲۰ لیتر در ثانیه آب شرب شهر تویسرکان را تصفیه و تامین کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha