۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان عملیاتی می‌شود

پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان عملیاتی می‌شود

تبریز- مدیر پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان گفت: این پروژه وارد مرحله عملیاتی شده است و در چند استان از جمله آذربایجان شرقی به صورت نمونه اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا مقیدی روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی برای عملیاتی شدن آموزش حرفه های منتخب در راستای پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: در مرحله اول این پروژه قصد معرفی طرح به واحدهای تولیدی و تامین زیرساخت های لازم ادارات فنی و حرفه ای را داشتیم و حال نیز قدم در راه مرحله دوم و عملیاتی سازی طرح گذاشته ایم.

وی هدف اصلی این پروژه را معرفی و ایجاد ساختار عناصر آموزش دوگانه شغلی در ایران با کارایی موثر در آموزش مشاغل مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: این سیستم آموزشی کمک خواهد کرد که صنایع ما در تربیت نیروی ماهر فعال شده و نیروی مورد نیاز خود را آموزش دهند.

مقیدی اضافه کرد: انتظار می ‌رود با تقویت روابط همکاری بین سازمان فنی و حرفه‌ای، اتاق های بازرگانی و تشکل های تخصصی نیاز های آموزش شغلی بنگاه های اقتصادی شناخته شده و برنامه های آموزشی با توجه به نیاز روز صنعت تدوین و در نهایت منجر به بالا رفتن سطح مهارتی نیروی کار متخصص در ایران شود.

وی اعلام کرد:برای اجرای مرحله عملیاتی پروژه در استان های مورد نظر از واحدهای تولیدی – صنعتی با کمک تشکل های مرتبط در استان ها، نیازهای آموزشی نیاز سنجی شده و در طی چهار ماه آینده دوره های تخصصی در رشته های بازرسی فنی جوش، تراشکاری سی ان سی، فرزکاری سی ان سی، برق کار صنعتی، الکترونیک کار صنعتی و کاور پی ال سی با همکاری اتاق بازرگانی تبریز، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای توسط مربیان فنی و حرفه ای و استادکاران موجود در واحدهای تولیدی صنعتی با گذراندن دوره های تخصصی تدریس ( پداگوژی) در محل کارخانه ها با سرفصل های تعیین شده از طرف سازمان فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد.

 ابوالفتح ابراهیمی، نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه، اجرای این پروژه همکاری را به عنوان راهکاری در راستای پیشرفت صنعتی در استان عنوان کرد و گفت: این آموزش ها اثرات خود را در کشورهای پیشرفته به خوبی نشان داده است و عملیاتی سازی آن در استان نیز می تواند تحولی بزرگ در حوزه تولید و صنعت به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این حرکت، هدف بزرگی را دنبال می کند، گفت: هدف آن رشد صنعت همراه با آگاهی است و با اجرایی شدن آن دانش آموزان ما می توانند پیش بینی درستی از آینده یافته و علاقه مندی خود را شناخته و به دنبال آن بروند.

ابراهیمی گفت: طی این طرح دانش آموزان در حین تحصیل، دوره های لازم عملی را در کارخانه ها آغاز خواهند کرد که این امر بر رشد و توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان از اسفند ماه سال ۱۳۹۶ با همکاری سه جانبه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و بنیاد آموزش ومهارت آلمان SBH با هدف معرفی و ایجاد ساختار عناصر آموزش شغلی دوگانه در ایران با کارایی موثر در آموزش مشاغل مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی آغاز به کار کرده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha