۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
تاکید بر گشایش بازارچه‌های مرزی بین ایران و پاکستان
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان مطرح کرد

تاکید بر گشایش بازارچه‌های مرزی بین ایران و پاکستان

امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان گفت: انسجام و همبستگی کشورهای اسلامی باعث شکست اهداف تفرقه ‌افکنانه استکبار جهانی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که در راس هیاتی از اعضای گروه به اسلام آباد سفر کرده است با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دیرینه و سوابق تاریخی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دارای مرز مشترک، تاریخ، دین مشترکی هستند که گزینه‌های تقویت روابط فیمابین را حائز اهمیت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم گشایش بازارچه‌های مرزی بین دو کشور تصریح کرد: ارتقا سطح روابط اقتصادی  و تجارت دوجانبه منجر به تقویت ارتقاء صلح و ثبات مرزی و تحکیم مناسبات فی‌مابین خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش بسزایی در توسعه تعاملات و گسترش مناسبات و  همکاری‌های اقتصادی، تجاری ایفا می‌کنند.

تاکید بر گشایش بازارچه‌های مرزی بین ایران و پاکستان

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خصمانه امریکا در قبال ایران، تاکید کرد: سرمایه گذاری‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باید به دور از موانع خارجی از جمله تحریم‌های یکجانبه آمریکا توسعه یابد و دو کشور همسایه باید از سازوکارهای موثرتری همچون تهاتر، مراودات تجاری خود را تقویت کنند.

امیرآبادی فراهانی با تبریک در پیش بودن میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: وحدت، انسجام و همبستگی کشورهای اسلامی باعث شکست اهداف تفرقه ‌افکنانه استکبار جهانی بین ملت‌های مسلمان جهان به ویژه امت اسلامی در منطقه است.

 وی با ابراز تاسف نسبت به حادثه زمین لرزه در ایالت بلوچستان پاکستان، درگذشت جمعی از مردم این ایالت را به ملت، دولت و نمایندگان پارلمان این کشور تسلیت گفت و برای مصدومان صحت و سلامت کامل را آرزو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ضمن قدردانی از میزبانی دولت و مجلس پاکستان از هیات مجلس شورای اسلامی در اسلام آباد عنوان داشت: جمهوری  اسلامی ایران و پاکستان می‌توانند با گذر از موانع موجود در پیشبرد اهداف راهبردی براساس منافع دو ملت اقدامات موثری را به کار گیرند.

رشید احمد: اسلام‌آباد متعهد به توسعه تجارت در مرزهاست
شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسلام‌آباد متعهد به تقویت همکاری‌ها با تهران به ویژه توسعه تجارت در مرزها و تقویت امنیت نوار مشترک مرزی با ایران است.

 وی همچنین اقدامات دولت پاکستان برای تقویت زیرساخت‌های مرزی با ایران، در قالب طرح احداث بازارچه‌های مشترک مرزی و افتتاح دو گذرگاه رسمی مرزی دیگر طی یکسال گذشته را تبیین و تشریح نمود.

وزیر کشور پاکستان در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، ارتقای سطح همکاری‌ها را زمینه‌ساز تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای دانست.

شایان ذکر است که در این نشست محسن پیرهادی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم خاش، ملک فاضلی نماینده مردم سراوان و مهرستان و الهام آزاد نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز نکته نظرات خود را نسبت به تحولات منطقه، تعاملات فی‌مابین مطرح نموده و با وزیر کشور پاکستان گفتگو کردند.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha