۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
صادرات کره از مازندران به افغانستان و عراق
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات کره از مازندران به افغانستان و عراق

ساری- زارع، کارآفرین و تولیدکننده کره در مازندران آزاد شدن نرخ ارز برای صادرات کره در قالب طرح عبور موقت را از نیازها بیان کرد و گفت: در حال حاضر محصولات به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان صادر می شود.

علیرضا زارع در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره ۹۹ درصد قنادی ها از روغن صاف و مخصوص بهره می برند، افزود: بخشی از روغن تبدیل به کره می شود تا در سفره خانوارها قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه تولیدات در دست اقدام است، به سیاست دولت مبنی بر عبور موقت کالا اشاره و اضافه کرد: در این طرح، اقدام به واردات روغن به صورت عبور موقت، فرآوری و تبدیل به کره و صادرات می کنیم.

وی خواستار آزادشدن نرخ ارز روغن شد و گفت: با آزاد شدن نرخ ارز روغن می توان محصولات فرآوری شده را به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان صادر کرد.

زارع با عنوان اینکه اگر صادرات پویاتر و بازتر شود، کارخانه های فرآوری با تامین تجهیزات و شناورهای مورد نیاز نسبت به صادرات محصولات به کشورهای حاشیه اقدام کنند.

این فعال اقتصادی تنظیم سلیقه ای لایحه، ناامیدی در حوزه کسب و کار، نرخ ارز و تورم و کنترل دستوری قیمت را از مهمترین موانع فرا روی کسب و کار بیان کرد و گفت: باید برای بهبود فضای کسب کار برنامه ریزی موثری صورت گیرد.

وی نقش نیروی انسانی را در حوزه کسب و کار و بهبود آن مهم دانست.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha