۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
رشد نقدینگی بیش از حد مورد نیاز اقتصاد است
کارشناس مسائل اقتصادی:

رشد نقدینگی بیش از حد مورد نیاز اقتصاد است

هاشمی، کارشناس اقتصادی گفت: نقدینگی بیش از حد مورد نیاز اقتصاد رشد کرده و این نقدینگی به ضرر اقتصاد است.

به گزارش بازار، حسینی هاشمی درخصوص رسیدن نقدینگی به مرز حدود ۴ هزار هزار میلیارد تومان، افزود: این رشد نقدینگی با تورم و افزایش شدید قیمت‌ها همراه است.

وی ادامه داد: تورم ایجادشده برای اقتصاد مفید نبوده و سبب می‌شود دارایی‌های مردم کم ارزش شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: افرادی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند مثل کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین مستمری بگیران، در این شرایط فشار زیادی تحمل کرده و برای تامین بودجه خود با کسری زیادی روبرو خواهند شد.

حسینی هاشمی گفت: قیمت تمام شده کالاها افزایش پیدا کرده و به دنبال آن قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند.

وی کاهش معاملات مدت دار را یکی دیگر از مشکلات افزایش نقدینگی دانست و افزود: از این به بعد معاملات نقدی زیادی شده و مردم ترجیح می‌دهند به جای معاملات مدت دار به صورت نقدی معاملات خود را انجام دهند و در این شرایط کسانی که در بانک‌ها سپرده گذاری دارند، بسیار ضرر می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: نقدینگی بیش از حد مورد نیاز اقتصاد زیاد شده و مثل آبی می‌ماند که اگر زیاد باشد کشتی را غرق می‌کند در صورتی که همین آب اگر در زیر کشتی باشد مفید است.
حسینی هاشمی افزود: نقدینگی موجود اصلا مفید نبوده و نمی‌توان آن را به سمت و سوی مفیدی هم هدایت کرد.

خروج نقدینگی از بازار افزایش یافته است
این کارشناس اقتصادی درخصوص شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: بسیاری از سهام‌ها حباب داشتند و عده زیادی به دلیل جذابیت‌های ایجادشده در این بازار به آن وارد شدند که در حال حاضر همه آن‌ها در حال خروج از بازار هستند.
 
حسینی هاشمی افزود: این افراد که احتمال می‌دهم با افت قیمت‌ها روبرو خواهند شد برای فروش سهام خود تعجیل کرده و همین امر سبب افت بازار می‌شود.
 
وی گفت: فضای اقتصادی کشور از اخبار بین المللی نیز تا حدودی تاثیر می‌پذیرد و در صورتی که این اخبار مثبت باشد شرایط بازار مثبت بوده و در غیر این صورت شرایط بازار منفی می‌شود.
 
حسینی هاشمی اضافه کرد: خروج نقدینگی از بازار سرمایه به شدت زیاد شده و این بازار طی روزهای اخیر افت زیادی را تجربه کرده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha