۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
 تخصیض ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام حمایت ازبنگاه ها/ کمبود کالا نداریم
معاون اول رئیس جمهوری:

تخصیض ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام حمایت ازبنگاه ها/ کمبود کالا نداریم

ساری - معاون اول رئیس جمهوری از تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه های تولیدی دارای مشکل و تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی با مسئولان استان مازندران با بیان اینکه برای واحدهای تولیدی دارای مشکل و تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ های ترجیهی درنظر گرفته شده است، افزود: دولت برای حمایت از افرادی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده اند، نیز بیمه بیکاری درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه گردشگری مازندران که سهم بسزایی در اقتصاد این استان داشته براثر شیوع کرونا ضرر دیده است، افزود: تسهیلات حمایتی با هماهنگی بانک مرکزی به واحدهای تولیدی دارای مشکل در کشور پرداخت می شود.

وی با اشاره به کاهش سفرها در استان مازندران آن را سبب متضرر شدن اقتصادی گردشگری استان دانست و گفت: دولت برای حمایت از این بخش برنامه ریزی لازم خواهد کرد.

جهانگیری با اظهار اینکه کسب و کارهای مرتبط با گردشگری برای ارائه تسیهلات لازم مورد شناسایی قرار می گیرد، به تلاش های دولت برای تامین نیازهای ضروری در کشور اشاره و اضافه کرد: برنامه داریم تا کالاها با نرخ حداقلی و به وفور برای مردم تامین شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه نگرانی بابت کمبود کالا در کشور وجود ندرد، یادآور شد: با افزایش تولید و واردات کالا تلاش می کنیم از بحران عبور کنیم.

وی به نقش مازندران در حوزه های مختلف و رونق تولید اشاره و اضافه کرد: تلاش می کنیم در مقابله با کرونا به نقطه مطلوبی برسیم و در حال حاضر توصیه براین است که در خانه بمانیم زیرا این بهترین راه برای شکست کرونا است.

جهانگیری با بیان اینکه مازندران مقصد گردشگری در کشور محسوب میش ود، تصریح کرد: مسئله سلامت از اولویت های اساسی در کشور است و باید با پرهیز از سسفر به اطلاعیه های ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کرد و قطعا با کسانی که به توصیه توجه نمی کنند، سیاست های سختگیرانه اتخاذ می شود.

کد خبر: ۱۱٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha