ایجاد استارت‌آپ‌های دانش آموزی به صورت پایلوت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد

ایجاد استارت‌آپ‌های دانش آموزی به صورت پایلوت

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایجاد استارت‌آپ‌های دانش آموزی در راستای تحصیلات دانش آموزان و برای درآمدزایی خانواده‌های نیازمند آنها خبر داد.

به گزارش بازار، نشست خبری پیرامون محور با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول توانمندسازی محلات آسیب دیده کشور برگزار شد.

آقامحمدی با اشاره به اینکه ۲۰۲۰ محله در کشورمان وجود دارد که بافت فرسوده دارند و حاشیه نشین هستند گفت: جمعیت ساکنان این مناطق حدود ۲۴ میلیون نفر و یک جمعیت قابل توجهی است که اگر مشکلات این طبقه حل شود مشکلات طبقات پایین هم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این تعداد محله بین نهادهای مختلف تقسیم بندی شده افزود: در حال حاضر از این تعداد، ۳۱۳ محله را کمیته امداد، ۲۱۳ محله را هلال احمر، ۶۵ محله را سازمان اوقاف و به همین ترتیب هر یک از نهادها محلاتی را مدیریت می کنند.

وی ایجاد زیرساخت های متعدد در محله های مختلف شهر را ضروری خواند و افزود: یکی از اقدامات ما راه اندازی ورزش های خیابانی و ورزش های انفرادی با تیم های متخصص در هر محله برای آقایان و بانوان است.

مسئول توانمندسازی محلات آسیب دیده کشور خاطرنشان کرد: بر اساس طرح دولت کسانی که مسکن ندارند به سه دسته تقسیم شدند؛ دسته اول واجد شرایط هستند، دسته دوم کسانی اند که شرایط متفاوتی دارند و ما برنامه ریزی می کنیم که دولت به این افراد کمک کند تا خانه دار شوند اما دسته سوم به مسکن اجتماعی نیاز دارند.

آقامحمدی وجود نظام ارجاع و دسترسی به یک پزشک عمومی در هر زمان را جزو حق و حقوق شهروندان عنوان کرد و گفت: در منطقه دروازه غار تعداد ۱۰ پزشک مستقر شده اند و هم اکنون همه افراد این محله غربالگری و برای آنها پرونده الکترونیک نیز تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه ای از دانشگاه شریف افراد بیکار را ثبت نام می کند و با شرکت هایی که به نیروی انسانی نیاز دارند انطباق می دهد و اگر هم این افراد توانایی مهارتی نداشته باشند آموزشگاه های فنی و حرفه ای آموزش هایی را به آنها ارائه خواهد داد.

مسئول توانمندسازی محلات آسیب دیده کشور از تشکیل شورای آموزش مدارس سخن گفت و افزود: در این شورا برای تمام دانش آموزان پرونده تشکیل داده شده تا مشخص شود که هر یک از آن ها در کدام درس ضعیف و یا قوی هستند.

وی از ایجاد استارت آپ های دانش آموزی در راستای تحصیلات دانش آموزان و برای درآمدزایی خانواده های نیازمند خبرداد و گفت: دانش آموزان منطقه دروازه غار استعدادسنجی شده اند و در این استارت آپ به صورت پایلوت شرکت خواهند کرد.

آقامحمدی با بیان اینکه ما باید فقر مطلق را برداریم اظهارکرد: ما باید کاری کنیم که ۲۴ میلیون نفر در فعالیت اقتصادی کشور قرار بگیرند و درآمد داشته باشند تا از آن به بعد به رفع فقر نسبی بپردازیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بیشترین آسیب ناشی از تورم متوجه افراد نیازمند و فقیر است کفت: تورم دو دلیل دارد؛ نخست مراجعه دولت به بانک مرکزی به دلیل کسری بودجه و دوم هم نظام بانکی است.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha